معاون اقتصادی وزیر کشور تأکید کرد:

رفع تصرف سواحل شمالی تا شش ماه آینده | عمق تالاب انزلی از ۱۲ متر، به یک متر رسید

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با تاکید بر لزوم آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته طی شش ماه آینده همه دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی موظفند تصرفات غیرقانونی را آزاد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بابک دین پرست در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گیلان اظهار داشت: عمق تالاب انزلی از ۱۲ متر، به یک متر رسیده و کارشناسان پیش بینی کرده اند در صورت تداوم این وضعیت، تالاب انزلی بین هفت تا ۱۰ سال آینده خشک می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط از تیر ماه امسال وزارت کشور در حوزه تالاب انزلی ورود کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و در مرحله نخست با عواملی که سبب این وضعیت تالاب هستند برخورد می‌شود، افزود: در سطوح ملی و استانی سازمان‌های ذیربط با مشارکت هم اقدامات لازم برای رفع عوامل آسیب‌زا را پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به آمار تصرفات سواحل کشور گفت: در شمال کشور ۱۸۰ کیلومتر معادل ۹۸۰ هکتار یعنی ۲۰ درصد این سواحل تحت تصرف هستند‌ البته همه این تصرفات غیرقانونی نیست ولی باید طی شش ماه آینده همه دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی، تصرفات غیرقانونی را آزاد کنند.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های متصرف در زمان تعیین شده، موظف هستند تصرفات خود را تخلیه، تخریب و تحویل و یا مستندات قانونی را ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه ۸۷ درصد بنگاه‌های اقتصادی گیلان فعال است، افزود: بیشترین بنگاه‌های اقتصادی فعال در استان در شهرستان‌های رشت، صومعه سرا و شفت است.

دین پرست با اشاره به ایجاد طرح تلفیقی زیست محیطی و اشتغالزایی بیان کرد: این طرح مختص مردمی است که معیشت و سفره آنها وابستگی مستقیم به شکار پرندگان دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به بازدید میدانی خود از منطقه سراوان رشت اظهار کرد: نتیجه تلاش‌ها این بوده که اعتباری برای سراوان در نظر گرفته شود تا هر چه سریع‌تر این منطقه از آلودگی‌های زیست‌محیطی رهایی یابد هرچند نتیجه و اثربخش بودن اقدامات در این زمینه مستلزم همکاری‌های جانبه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور از دوشنبه گذشته، برای بررسی آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی و مشکلات بنگاه های اقتصادی گیلان، به این استان سفر کرده و ضمن حضور در تمامی ۱۶ شهرستان گیلان، از بنگاه های اقتصادی منتخب استان بازدید کرد.

Share