استاندار گیلان اعلام کرد

دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات تلاش بیشتری انجام دهند

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه دستگاه ها به اعتبارات تکلیفی، اعتبارات غیر استانی (چند استانی) و ردیف های ملی، گفت: استان گیلان جزء ۱۳ استان اول در جذب اعتبارات است و می توانیم این سهم را افزایش دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در استانداری گیلان برگزار شد، با اعلام انزجار و محکومیت رفتار ددمنشانه، غیر قانونی و غیر اخلاقی رئیس دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار رشید اسلام «حاج قاسم سلیمانی»، اظهار کرد: آمریکایی ها ضمن خدشه دار کردن تمامیت سرزمینی عراق، یک حرکت تروریستی علیه جمهوری اسلامی انجام دادند.

وی با اشاره به جایگاه مقام رسمی و بین المللی سردار سلیمانی، افزود: این اقدام تروریستی در ادامه رفتارهای غیر قانونی دولت ترامپ بود و نه تنها افکار عمومی جهان، بلکه همه دولت ها و اندیشمندان سیاست خارجه و حتی سناتورهای ایالات متحده شهادت سردار سلیمانی از سوی آمریکا را تقبیح کردند.

استاندار گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول چهار دهه گذشته فراز و نشیب های فراوانی را تجربه کرده است، گفت: درخت تنومند انقلاب با خون جوانان و سرداران رشیدی همچون بهشتی ها، چمران ها و سلیمانی ها و… آبیاری شده است.

زارع شهادت سردار سلیمانی را مایه وفاق ملت و مسئولان در اعتلای آرمان های انقلاب و تقویت عزم و اراده برای ایستادگی در برابر تروریسم دانست و تصریح کرد: خون مطهر سردار سلیمانی در تنها در ایران، بلکه در همه سرزمین های اسلامی و ملت های آزادی خواه جهان تاثیر شگرفی خواهد داشت.

وی با اشاره به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی به گیلان و بازدید از پروژه راه آهن رشت – آستارا و رشت – انزلی، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی پیگیری های لازم را برای جذب بیشتر سهم گیلان از اعتبارات ملی داشته باشند.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم توجه دستگاه ها به اعتبارات تکلیفی، اعتبارات غیر استانی (چند استانی) و ردیف های ملی، گفت: استان گیلان جزو ۱۳ استان اول در جذب اعتبارات است و می توانیم این سهم را افزایش دهیم.

استاندار گیلان جمعیت و محرومیت را دو شاخص اصلی در توزیع اعتبارات دانست و یادآور شد: پروژه ریلی رشت – آستارا نیازمند بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که ردیف خاص برای آن پیش بینی شده است.

Share