قدردانی استاندار گیلان از پاسخ قاطع سپاه به اقدام تروریستی آمریکا

حرکت‌های تروریستی بی‌پاسخ نمی‌ماند| اعتبارات رونق تولید تا پایان شهریور ۹۹ جذب شود

استاندار گیلان با قدردانی از پاسخ قاطع سپاه به اقدام تروریستی آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن استمرار سیاست صلح دوستی، هرگز حرکت های تروریستی را بی پاسخ نمی گذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان با تسلیت شهادت سردار رشید و بزرگ اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی، از دست دادن تعدادی از بندگان مخلص خدا به سبب ازدحام جمعیت در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و نیز جان باختن شماری از هموطنان و دیگر مسافران مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران افزود: از اقدام تلافی جویانه و قاطع سپاه پاسداران در پاسخ به حرکت تروریستی دولت آمریکا و نیز اجماع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تصویب اقدام متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکا با تأیید شورای نگهبان، قدردانی می‌کنم.

زارع همچنین با قدردانی از پاسخ قاطع امروز سپاه پاسداران به آمریکا اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن استمرار سیاست صلح و دوستی، هرگز حرکت های تروریستی و غیرقانونی همچون به شهادت رساندن سردار سلیمانی که با روادید و مجوز قانونی براساس دعوت مقامات رسمی کشور عراق به آنجا سفر کرده بود، را تحمل نمی کند.

وی افزود: از مردم گیلان که همگام و همزبان با مردم غیور، مقاوم، انقلابی و فهیم ایران ضمن برگزاری آیین‌ها و مراسم سوگواری، در محکومیت و انزجار از حرکت ددمنشانه و تروریستی دولت آمریکا حضوری فعال داشتند، قدردانی می کنم.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش گفت: دستیابی به رونق اقتصادی، سرعت بخشی به روند توسعه و پیشرفت استان، تقویت اشتغال و رونق تولید، در گرو حمایت از بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه این نگاه مثبت از جمله راهبردها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب، مورد تأکید رئیس‌جمهوری و در زمره برنامه‌های دولت تدبیر و امید است، افزود: وقتی مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها، پشتیبان و حامی واحدهای تولیدی باشند؛ ضمن امیدافزایی، در ناکامی دشمنان مردم و نظام جمهوری اسلامی نیز نقش آفرینی می‌کنند.

استاندار گیلان نا امیدکردن مردم، تشدید فشارها و موفقیت در جنگ اقتصادی را از اهداف دشمنان عنوان و خاطرنشان کرد: کوشش در جهت حمایت از بخش خصوصی، ضمن اعتمادافزایی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی؛ به یقین در افزایش سهم تولید، اشتغال و ارتقاء شاخص‌های توسعه اقتصادی اثرگذار است.

زارع به وجود بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در گیلان با عناوین مختلف اشاره و اظهار کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش رونق تولید استان پیش‌بینی شده که باید تا پایان شهریور سال ۹۹ جذب شود.

وی به اختصاص ۸۸۵ میلیارد تومان تسهیلات پیرامون طرح‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان که تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان آن جذب شده، نیز اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از پرونده‌ها در مراحل انجام تشریفات و ضوابط قانونی بانک‌ها قرار دارند که انتظار می‌رود در پرداخت آن‌ها تسریع شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به وجود تسهیلاتی از تبصره ۱۶ و ۱۸، کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و افزود: در بخش‌های مختلف دیگری همچون وجوه اداره شده نیز تسهیلاتی داریم که با تجمیع آن‌ها، میزان تسهیلات قابل پرداخت به بیش از سه  هزار میلیارد تومان می‌رسد.

استاندار گیلان بر ضرورت تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات تأکید و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت جوانان و شرکت‌های دانش بنیان، مایه امیدافزایی می‌شود که باتوجه به ظرفیت‌های بالای استان گیلان در این بخش، باید در اولویت حمایت‌ها قرار گیرد.

وی افزود: فراهم کردن زمینه مشارکت جوانان به ویژه در واحدهای تولیدی و خدماتی، نشاط اجتماعی، پویایی و امیدافزایی را برای استان به دنبال دارد.

در این جلسه مسائل و مشکلات هشت واحد تولیدی استان بررسی و از سوی استاندار گیلان دستور رسیدگی و رفع موانع آنها از مسیر قانونی به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل صادر شد.

Share