در جلسه مشترک با مدیرکل بهزیستی گیلان؛

تکلیف ۱۴ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی شهرستان فومن مشخص شد

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با بیان اینکه قیمت هر واحد ۷۰ متری ۱۴۰ میلیون تومان می باشد، تصریح کرد: باتوجه به تشریک مساعی مدیرکل بهزیستی گیلان ۶۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای ساخت ۱۴ واحد پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نشست بررسی مشکلات متقاضیان مسکن تحت پوشش بهزیستی به ریاست نماینده عالی دولت در شهرستان و با حضور نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان و حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
در ابتدای جلسه محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن با تبریک و تسلیت شهادت سردار سرافراز شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی یکی از سرمایه های بزرگ نظام بود که در زمان حیات منشا خدمات زیادی بودند و در سوگ ایشان مردم ایران عزیز و جهان اسلام عزادار هستند.
محسنی با اشاره به وحدت و همدلی ایجاد شده بین عموم مردم پس از شهادت سردار سلیمانی تصریح کرد: یکی از راهبردهای دشمن شکست وحدت ملی ما بوده است که باخون پاک این سردار بزرگ شکست خورده است.
فرماندار فومن با اشاره به عملیات موشکی صبح امروز سپاه پاسداران علیه پایگاه هوایی عین الاسد آمریکا گفت: اقدامات به جای سپاه پاسداران و پاسخ کوبنده به رفتار متجاوزانه آمریکا امیدوار کننده و موجب خشنودی آحاد مردم، خانواده شهدا و رهبر معظم انقلاب شده است.
وی با اشاره به روحیه مردمی سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: عموم مردم ایشان را فارغ از جناح بندی سیاسی به عنوان سرباز وطن می شناسند.
محسنی افزود: اینکه شهید سلیمانی به عنوان سردار دلها معرفی شده به دلیل ایمان و خلوص نیت او بوده است.
فرماندار شهرستان فومن در بخش دیگری از این جلسه با بیان اینکه این نشست جهت رفع مشکل تامین مسکن مددجویان متقاضی در مسکن مهر تشکیل شده است، یادآور شد: تکمیل ساخت و تحویل ۳۰ واحد ثبت نام شده یکی از دغدغه های بخشی از مددجویان بهزیستی شهرستان فومن طی سالهای اخیر می باشد.
وی با بیان اینکه این جلسه برای این برگزار شده که با هم افزایی دستگاه های مختلف راهکاری برای واگذاری واحدها به مددجویان بهزیستی فراهم شود، افزود: عدم انجام تعهدات درموعد مقرر از سوی طرفین قرار داد بوده است.
محسنی با بیان اینکه از بین ۳۰ واحد ثبت نامی تنها یک واحد آماده تحویل شده است، گفت: باید قدم رو به جلو برداریم و در این راه از تمام ظرفیتها اعم از راه و شهرسازی، بهزیستی، هیات تصفیه مسکن مهر، پیمانکار و خیرین به نحو مطلوب استفاده کنیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با بیان اینکه قیمت هر واحد ۷۰ متری ۱۴۰ میلیون تومان می باشد، تصریح کرد: باتوجه به تشریک مساعی مدیرکل بهزیستی گیلان ۶۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای ساخت ۱۴ واحد پرداخت می شود.

بسیاری از مشکلات ناشی از عدم مردمی بودن مدیران است

نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان در این نشست با تبریک و تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: آنچه که سردار سلیمانی را سردار دلها کرده بود، مردمی بودن ایشان بود و امروز بسیاری از مشکلات ما ناشی از عدم مردمی بودن مدیران است.
مدیرکل بهزیستی گیلان افزود: باید از بن بستی که در آن قرار گرفته ایم خارج شویم و به سوی سازندگی حرکت کنیم.
نحوی نژاد با تاکید بر اینکه مدیران باید در کنار مطالبات از مضایق و مشکلات موجود نیز با مردم صحبت کنند، افزود: در شرایط سخت اقتصادی موجود همه باید باهم همکاری کنیم.
وی در خصوص مشکلات متقاضیان مسکن تحت پوشش بهزیستی گفت: برای ۱۴ واحد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات، در کنار ۶۰ میلیون وام بلاعوض پرداخت می شود و با توجه به ۱۰ میلیون تومانی که از سالهای قبل پرداخت شده تنها ۳۰ میلیون تومان دیگر باقی می ماند.
مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با سردار حزنی دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برای احداث مسکن مشارکتی اظهار کرد: ۴۰۰ واحد در گیلان احداث می شود و شهرستان فومن در اولویت خواهد بود.

مسکن مهر چیزی از کمتر از پل ورودی کریه المنظر فومن نداشت

حجت الاسلام افتخاری نیز در این نشست با بیان اینکه اصلی ترین وظیفه بهزیستی حفظ کرامت انسانی مدجویان است، افزود: از پرسنل بهزیستی بابت ارائه خدمات صادقانه قدردانی می کنم.
افتخاری افزود: برای مقابله با آسیبهای اجتماعی باید دورنما داشته باشیم تا به روزمرگی نرسیم.
وی با قدردانی از عملکرد هیات تصفیه مسکن مهر فومن گفت: مسکن مهر چیزی از کمتر از پل ورودی کریه المنظر فومن نداشت.
افتخاری با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت مسکن مهر طی سالهای اخیر مغفول مانده بود، افزود: مسکن مهر برای برخی حق ایجاد کرد و برای برخی نیز فرصت بود.

Share