مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان

تغییر کاربری اراضی شالیکاری و باغی خط قرمز مسئولان استانداری گیلان است

گزارشات اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان نشان می‌دهد تغییر کاربری اراضی باغی و زراعی این استان امری جدی بوده به طوری‌که سطح زیادی از شالیزارهای آن هم‌اینک به تصرف غیربومیان درآمده است.

زبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم شکرگزاری برداشت برنج در سالن اجتماعات ناجا رشت عنوان کرد: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری است به همین علت همه باید برای تحقق این موضوع بسترسازی‌های لازم را انجام دهیم.

یاور پیرعلایی برنج را محصول استراتژیک گیلان خواند و با بیان اینکه ارتقاء سطح درآمد روستائیان و خروج استان از تک محصولی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: استان گیلان علاوه بر تولید برنج در تولید بسیاری از محصولات مهم دیگر در زمینه شیلات، مرکبات و گیاهان دارویی دارای پتانسیل‌های زیادی است.

وی از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان گیلان با حضور مقامات کشوری در تاریخ ۱۴ و ۱۷ اسفند امسال خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف شناساندن توانایی‌های روستائیان گیلانی به ویژه بانوان در تولید بسیاری از محصولات و بازاریابی آن‌ها در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان وجود هزار و ۸۳۲ دهیار تحصیلکرده و ۶ هزار نفر عضو شورا در استان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: تاکنون جلسات تخصصی زیادی با حضور شوراها و دهیاران سراسر استان گیلان برگزار شده است که مطمئناً چنین جلساتی به ما در پیشبرد اهداف تدوین شده کمک می‌کند.

پیرعلایی تغییر کاربری اراضی باغی و زراعی گیلان را مشکل و چالش بسیار جدی این استان در عصر حاضر تلقی کرد و گفت: چند روز گذشته خبری به دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان در مورد تغییرکاربری و دیوارچینی سطح وسیعی از زمین‌های زراعی یکی از شهرستان‌ها رسید که بسیار نگران‌کننده بود.

وی وجود نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ روستا در گیلان را مورد اشاره قرار داد و با تأکید اینکه اراضی باغی و شالیزارهای این استان در حال نابودی هستند، خاطرنشان کرد: کاربری اراضی شالیکاری و باغی در استان خط قرمز مسئولان استانداری گیلان است و برای جلوگیری از تشدید هر چه بیشتر آن مطمئناً اقدامات لازم انجام می‌شود.

Share