دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان مطرح کرد؛

تعویق ۱۶ ماه پرداخت کارانه بهورزان روستایی | مدیریت در حوزه بهداشت و درمان گیلان ضعیف است

دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان با اشاره به عملکرد ضعیف مدیریتی در حوزه بهداشت و درمان این استان، گفت: عدم ارائه خدمات مناسب در بیمارستان های دولتی سبب رجوع مردم به بخش خصوصی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مجید دل آور دبیر انجمن اسلامی پزشکان ایران شاخه گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قدمت این انجمن به پیش از از انقلاب بر می گردد، گفت: این تشکل بعد از انقلاب رسما مجوز دریافت کرد و در زمینه‌های صنفی و سیاسی فعال است.
دل آور افزود: یکی از اهداف انجمن اسلامی پزشکان اسن است که حق مردم در زمینه سلامت توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ادا گردد که بنده معتقد هستم در حال حاضر ادا نمی شود.
وی با اشاره به اینکه رسانه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و در همه حوزه‌ها اثر گذار است، گفت: با یک خبر  از انتصاب افراد نالایق جلوگیری می شود و این قدرت رسانه را نشان می دهد.
دل آور در مورد وضعیت بهداشت و درمان استان نیز اظهار کرد: متاسفانه گیلان در چند سال اخیر بسیار ضعیف عمل کرده است و همیشه در رده های آخر علوم پزشکی در بحث آموزش و پژوهش، بهداشت، درمان و پرداخت مطالبات نیروهای علوم پزشکی قرار دارد.
وی با بیان اینکه سلامت برای همه اقشار جامعه مهم است، گفت: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است که در گیلان شاهد این هستیم در زمینه پیشگیری بسیار کم کاری شده است.
دبیر انجمن اسلامی پزشکان با اشاره به اینکه در ماهای اخیر با مشکل پیشگیری مواجه هستیم، افزود: متاسفانه در بین نیروهای دانشگاه تبعیض قائل شدند و کارانه همکاران مرکز بهداشت اعم از بهورزان روستایی، کارشناسان و پزشکان متخصص تمام وقت دانشگاه ۱۶ ماه عقب افتاده است و همین سبب از بین رفتن انگیزه‌ها در کارمندان می شود تا روحیه مناسبی برای پیشبرد بهداشتی نداشته باشند.

دل آور در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: متاسفانه به علت رژیم غذایی نادرست در بین مردم رشت شاهد بیماری هایی مانند فشار خون، دیابت و حتی سرطان هستیم.
وی افزود: در مدیریت بهداشت بسیار ضعیف عمل شده است و هنوز مشکل سراوان حل نشده و همت لازم را در رفع این مشکل در بین مسئولان دیده نمی شود.  از ابتدا سراوان جای مناسبی برای دفت زباله نبوده است و باید فکر مناسبی در این خصوص انجام شود.
وی با اشاره به اینکه در مدیریت بیمارستان‌ها کوتاهی صورت گرفته، افزود: وجود مافیا در رشته های مختلف پزشکی در گیلان و عدم مبارزه لازم از سوی مسئولان علوم پزشکی و عدم اهمیت قائل شدن به این موضوع از سوی مسئولان عالی رتبه استان صدمات زیادی به مردم گیلان در زمینه درمان زده است.
دل آور با بیان اینکه در شهرستان رشت بیمارستان جنرال نداریم، اظهار داشت: بیمارستان جنرال بیمارستانی است که تیمی کامل از پزشکان در آن حضور دارند اما در حال حاضر در بیمارستان های شهرستان رشت از مشاوره های پزشکی استفاده می کنند.
وی با اشاره به اینکه اورژانس پورسینا بسیار ضعیف است، گفت: در یک دستگاه سیتی اسکن دو اسلایس که بسیار قدیمی است و قابل استفاده نیست و یک ۱۶ اسلایس داریم.

عدم ارائه خدمات مناسب در بیمارستان‌های دولتی

دل آور با بیان اینکه برخی مسئولان نمی خواهند مشکلات مردم را حل کنند، افزود: متاسفانه همت لازم از مسئولان برای رفع مسایل بهداشت و درمان نیست.
وی در مورد بیمارستان رازی نیز اظهار کرد: متاسفانه بخش گوارش دانشگاه علوم پزشکی کلینیک عصر ندارد و این بسیار جای تاسف دارد.

دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان تصریح کرد: کمبود دستگاه mri، سی تی اسکن، رادیولوژی، تخت کافی در اورژانس پور سینا و نبود دکتر متخصص و سایر موارد سبب اتلاف وقت، انرژی، هزینه و نیز به خطر افتادن جان بیماران می‌شود.

دل آور با بیان اینکه بدهکاری دانشگاه علوم پزشکی ناشی از ضعف مدیریتی و حمایت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی از افراد ضعیف است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی با ارائه خدمات محدود در برخی بیمارستان‌ها مردم را مجبور به رجوع به بیمارستان و بخش‌های خصوصی می‌کند.

وی گفت: یکی از مشکلات جدی در علوم پزشکی انتخاب روسای بخش ها است که از فعالترین افراد در بخش خصوصی استفاده می کنند در حالی که پزشکانی که فول تایم کار می کنند و درآمدی در بخش خصوصی ندارند ۱۳ ماه کارانه انها قطع شده است.

در آور افزود: معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت تربیت کادر درمانی استان و مدیران آینده را برعهد دارد و باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد اما متاسفانه همیشه مورد بی مهری قرار می گیرد.

Share