شهردار رشت خبرداد؛

تعرفه زمین ۲۰ هکتار در نزدیکی ایستگاه راه آهن گیلان برای ایجاد شهرک صنوف در رشت

ناصر حاج‌محمدی در جمع معاونان و مدیران شهرداری رشت گفت: همه باید تلاش کنیم تا با ایجاد شهرک بزرگ صنوف زمینه های درآمد پایدار برای شهرداری رشت فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار رشت در نشست با معاونان، مدیران و روسای سازمان های شهرداری رشت، چگونگی ایجاد شهرک بزرگ صنوف را در رشت مورد بحث و بررسی قرار داد.

ناصر حاج‌محمدی در جمع معاونان و مدیران شهرداری رشت گفت: همه باید تلاش کنیم تا با ایجاد شهرک بزرگ صنوف زمینه های درآمد پایدار برای شهرداری رشت فراهم شود.

وی گفت: این شهرک می تواند شامل شهر خودرو، شهر فرش، شهر گل و گیاه، شهر مصالح ساختمانی و شهر مبل باشد که مجموعه این صنوف و مشاغل می توانند در شهرک مورد نظر ساماندهی گردند.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: شهرک یاد شده می تواند دارای هتل، مدرسه، خوابگاه، پارکینگ، بانک، آمفی تئاتر، مجتمع نمایشگاهی، دیگر تاسیسات لازم و مرتبط حتی باند فرودگاهی و دیگر امکانات رفاهی جهت ارائه خدمات و کسب درآمدهای پایدار باشد.

حاج‌محمدی در این خصوص افزود: جهت برنامه ریزی های لازم برای احداث شهرک صنوف موردنظر و طبق هماهنگی با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان و شرکت شهرک های صنعتی استان، یک قطعه زمین به مساحت ۲۰ هکتار در نزدیکی های ایستگاه راه آهن گیلان برای این امر تعرفه شده است.

وی از سازمان سرمایه‌گذاری و مشاکت های مردمی و همچنین سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی خواست تا جهت مطالعات اولیه، بررسی و انعقاد قراردادهای لازم پیگیر مرحله اجرایی این طرح باشند.

حاج محمدی افزود: اگر این طرح در رشت عملی شود به جهت کسب درآمد پایدار از این شهرک، شهرداری رشت به یک منبع مالی مطلوبی دست خواهد یافت.

وی گفت: اجرای این طرح بزرگ بسیاری از مشکلات شهری از جمله آلودگی هوا، ترافیک سنگین و پراکندگی مشاغل شهری را کم خواهد کرد.

Share