مدیرعامل آبفای گیلان در جمع اعضای شورای لاهیجان؛

تصفیه‌خانه بزرگ آب اصلی‌ترین منبع تأمین آب است| هدایت ورودی فاضلاب نخجیرکلایه به تصفیه‌‎خانه

اعضاء شورای اسلامی شهر لاهیجان بعنوان یکی از شهرهای برخوردار از آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از این تصفیه خانه بازدید نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اعضاء شورای اسلامی شهر لاهیجان بعنوان یکی از شهرهای برخوردار از آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از این تصفیه خانه بازدید نمودند. در حاشیه این بازدید سیدمحسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، از تصفیه خانه بزرگ آب بعنوان اصلی ترین منبع تأمین آب استان اشاره کرد و گفت: تصفیه خانه بزرگ آب گیلان تأمین کننده آب شرب ۶ شهرستان از ۱۶ شهرستان استان شامل ۱۲ شهر رشت، خمام، سنگر، بندرانزلی، آستانه اشرفیه، بندرکیاشهر، لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، کومله، اطاقور و شلمان می باشد و روستاهای در حاشیه خطوط انتقال نیز از آن بهره مند هستند.

وی همچنین افزود: در افق طرح با بهره برداری از مدول دوم این تصفیه خانه ۱۸ شهر با جمعیتی بالغ بر ۱.۶۷۸ هزار نفر و ۵۶۸ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۳۷ هزار نفر را تحت پوشش خواهد داشت.

مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه احداث خطوط انتقال آب برای تأمین فشار مناسب در خیابانهای گلستان در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: برای آبرسانی به گلستان ۱۳ و تأمین فشار آب منطقه باید ۳۳۰ متر لوله گذاری انجام شود که پس از تکمیل رینگ شبکه توزیع آب در منطقه گلستان و افزایش سهمیه لاهیجان از محل تصفیه خانه بزرگ مشکل مرتفع خواهد شد.

حسینی در ادامه گفت: در راستای اجرای طرح جمع آوری فاضلاب لاهیجان، تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان با تکمیل فاز به فاز آن با توجه به اعتبارات تخصیصی مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار خواهد داد و طی دو مرحله نیز ۷ نقطه ورودی فاضلاب به رودخانه نخجیر کلایه به تصفیه خانه هدایت خواهد شد.

وی با تأکید بر افزایش زیرساخت ها در لاهیجان تصریح کرد: یکی از ظرفیت های خوبی که در ۳۰ شهر استان مورد استفاده قرار می گیرد برخورداری از درآمد حاصل از اجرای تبصره ۳ می باشد که صرف اجرای پروژه های آب و فاضلاب شهرستان می شود و در صورت تأئید شورای شهر لاهیجان برای اجرای این طرح، نقاطی که نیاز به اصلاح و توسعه دارد با نظر شورا اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان یادآور شد: با بازدید از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان ضمن آشنایی با روند تصفیه آب، نحوه ارائه خدمات این شرکت و تلاشی که مجموعه آب و فاضلاب استان گیلان برای تأمین و توزیع آب دارد را به مخاطبان خود منتقل خواهید نمود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دنبال توافق بلند مدت هستیم و ارائه خدمات بیشتر به شهروندان لاهیجان هدف این مجموعه می باشد، با اخذ مجوز تبصره ۳ از شورای اسلامی شهر لاهیجان نسبت به اجرای پروژه های آب و فاضلاب اقدام می نمائیم.

سپس فقیه شجاعی نائب رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به تعامل شورای شهر و امور آب و فاضلاب لاهیجان اظهار داشت: کمبود فشار آب در مناطقی از شهر لاهیجان دغدغه شهروندان است که انتظار می رود با افزایش ظرفیت آب این شهرستان نسبت به رفع آن اقدام شود.

Share