امام جمعه صومعه‌سرا:

تشییع جنازه بی‌نظیر سردار سلیمانی یک رفراندوم ملی و نشانه اصالت جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: باید سعی کنیم نمایندگانی با ویژگی‌های شهید سلیمانی را به مجلس بفرستیم که آمریکا و استکبار نسبت به آنان و مواضعشان طمع نورزد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» ظهر امروز(جمعه، ۲۰ دی) در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی این شهرستان برگزار شد با تسلیت ایام فاطمیه(س) اظهار کرد: این روزها در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مردم قدرشناس ایران اسلامی در سوگ فرماندهی شجاع، مخلص و همیشه پیروز در صحنه‌های مقابله با استکبار، شهید سپهبد قاسم سلیمانی هستند.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه شهادت حاج قاسم به مراتب بیشتر از مجاهدت او، آثار خیر و برکات فراوان برای مردم ما و محور مقاومت داشته است افزود: خدمتی که سردار شهید ما با شهادتش به ایران، اسلام و نهضت مقاومت کرده صدها برابر مجاهدت‌های چهل ساله او در عرصه مقابله با استکبار، صهیونیست و آمریکا است.

وی گفت: تشییع جنازه بی‌نظیر او از عتبات عالیات در عراق و شهرهای اهواز، تهران، قم و کرمان که حدود ۲۰ میلیون نفر تخمین زده شده در حقیقت یک رفراندوم ملی و نشانه اصالت و هویت انقلاب و جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه شهادت حاج قاسم و تشییع جنازه بی‌نظیرش یک واقعه بیدارکننده برای ملت‌ها و هشدار دهنده برای آمریکا و استکبار بوده است، تصریح کرد: شهادت این انسان آسمانی، چشم‌های غبار گرفته داخلی را باز کرد و دشمنان را در برابر عظمت ملت ایران به خضوع وا داشت.

امام جمعه صومعه‌سرا هدف اصلی استکبار از شهادت حاج قاسم سلیمانی را ایجاد فضای رعب و وحشت بین مردم عراق و ایران و ایجاد تفرقه بین دو دولت دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین اثر شهادت او، ایجاد الفت، همبستگی، وفاق و یکپارچگی دو ملت شد و به ویژه اینکه خون او با خون فرمانده شجاع حشدالشعبی عراق، ابومهدی المهندس عجین شد دو فرماندهی که برای ایجاد امنیت عراق و نابودی گروه تروریستی داعش فداکاریها کردند.

وی اظهار کرد: برکت شهادت فرمانده عزیزمان این شد که همه ملت را از هر قشر و صنفی، از هر حزب و جناحی، از هر قوم و قبیله‌ای و از هر مذهب و ملیتی به میدان آورد و همه در غم شهادت او سوختند و گریستند.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری افزود: اثر شهادت این سردار مجاهد این بود که پارلمان عراق، قانون اخراج آمریکایی‌ها را از کشورش به تصویب رساند و خواستار خروج سریع نیروهای آمریکایی و غربی از عراق شد.

امام جمعه صومعه‌سرا مهمترین خصلت این شهید بزرگوار را اخلاص او عنوان کرد که به فرموده مقتدایش تدبیرو شجاعتش را برای خدا خرج و هزینه می‌کرد گفت: او هم یک فرمانده با تجربه و قوی در عرصه نظامی و هم نسبت به حدود شرعی و دینی بسیار اهل مراقبت و مواظبت بود.

وی با بیان اینکه او مصداق بارز أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم بود چنانچه رهبر معظم انقلاب فرمودند: هم به دهان خطر می‌رفت و هم مراقب جان سرابازان و همکارانش بود، تصریح کرد: وظیفه ما مردم و مسئولان در قبال خدمات این شهید گرانقدر این است که قدر نعمت و امنیت را که با مجاهدت این انسان والا و با اخلاص و مجاهدت‌های یاران او در این مملکت برقرار است را بدانیم و به خاطر برخی کمبودها و تبعیض‌ها و بی‌تدبیری‌ها آب به آسیاب دشمن نریزیم و موجبات سوءاستفاده دشمنان را فراهم نکینم.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری خاطرنشان کرد: باید دشمن و مکر و نیرنگ و نقشه‌ها وشیوه‌های دشمنی او را بشناسیم و بدانیم آمریکا هیچوقت از شرارت علیه ما دست بر نمی‌دارد و بدانیم که دشمنی آمریکا نسبت به ما ذاتی و دائمی است و از هر طریق ممکن سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی علیه ما دشمنی می‌کند.

امام جمعه صومعه‌سرا اظهار کرد: انتقام سخت ما از آمریکا تنها در جنگ نظامی و نابود کردن پایگاه‌های نظامی و سربازان آنها نیست بلکه ما باید در عرصه اقتصادی به تقویت تولید و خودکفایی و اشتغال جوانان و در زمینه فرهنگی به مراقبت از نفوذ دشمن و در عرصه علمی و پژوهشی به تولید علم و فناوری و در عرصه مدیریتی به تربیت مدیران جوان، متدین، متعهد و توانمند و امین بپردازیم و تمامی عرصه‌های نفوذ و ابستگی به دشمن را بر روی آنها ببندیم.

وی با بیان اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها ایمان و غیرت دینی ما و جوانانمان را نشانه گرفته‌اند افزود: باید بدانیم اگر ایمان و غیرت دینی ما ضعیف شد قدرت تهاجمی و تدافعی ما نیز ضعیف می‌شود و در آن صورت است که دشمن به نتیجه دلخواه خود می‌رسد.

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه باید حضورمان را در تمامی صحنه‌های تعیین کننده و سرنوشت‌ساز انقلاب قوی، مستحکم و گسترده کنیم گفت: انتخابات مهمترین محک و آزمایش برای آگاهی، بصیرت و مسئولیت‌پذیری ماست و هم حضور گسترده و هم انتخاب شایسته داشته باشیم.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه باید سعی کنیم نمایندگانی با ویژگی‌های شهید سلیمانی را به مجلس بفرستیم که آمریکا و استکبار نسبت به آنان و مواضعشان طمع نورزد تصریح کرد: مسئولان کشور باید از این همه محبوبیت به خود بیایند و متوجه شوند که چه ویژگی در این مرد بزرگ بوده است که هر انسانی با هر فکر و سلیقه‌ای در برابر عظمت این شخصیت بزرگ خاضع و در سوگ او عزادار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهید قاسم سلیمانی ایمان، اخلاص، صداقت، فداکاری، وفاداری به آرمان‌های ملت، عشق به خدا و مردم، بی‌توجه به نام و نشان و زر و سیم دنیا بوده و برای مقام و ریاست حریص نبود، دنبال ثروت اندوزی نبود، او خود را خالصانه و صادقانه وقف خدمت به مردم کرد و این بود که میان مردم اعتبار و آبرو کسب کرد و چه ثروت و منصبی بالاتر از نفوذ در دلها که او سردار دلها و محبوب قلوب میلیون‌ها انسان در سراسر دنیا شد.

Share