استاندار گیلان مطرح کرد؛

تاکیدات رئیس جمهوری بزرگترین پشتوانه برای اجرای پروژه‌های ریلی است

استاندار گیلان تکمیل پروژه راه آهن رشت – کاسپین – انزلی را دارای اهمیتی مهم برای کشور و استان خواند و گفت:تاکیدات رئیس جمهوری بزرگترین پشتوانه برای اجرای پروژه های ریلی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست بررسی پروژه راه آهن رشت – کاسپین – انزلی، ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان در محل پروژه برگزار شد.

ارسلان زارع عصر پنجشنبه در نشست بررسی پروژه راه آهن رشت – کاسپین – انزلی که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی در کارگاه پیربازار رشت برگزار شد، اظهار داشت: این پروژه مهم و بین‌المللی نه تنها برای توسعه گیلان بلکه برای کشور نیز دارای اهمیت است و به همین سبب؛ مهمترین موضوع و دغدغه برای همگان می باشد.
وی به تاکید رئیس جمهوری بر شتاب در روند عملیات اجرایی این پروژه اشاره و خاطرنشان کرد: مجریان پروژه در صورت مواجه شدن با هر مشکلی در روند اجرا، موضوع را به ما منتقل کنند تا برطرف شود.
گفتنی است استاندار گیلان اوایل دی ماه جاری نیز از عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت-کاسپین-انزلی بازدید کرده بود.

راه آهن رشت – کاسپین- انزلی – آستارا ، پروژه ای راهبردی و در مسیر کریدور شمال – جنوب در دست اجراست که اتمام و بهره برداری آن می تواند در حوزه صادرات و گردشگری تحولات خوبی را برای ایران و گیلان رقم بزند.

راه آهن رشت – انزلی به طول ۴۰ کیلومتر در ادامه مسیر راه آهن قزوین – رشت، مرکز استان گیلان را به بنادر کاسپین و انزلی متصل می کند که از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و نیز اروپایی، ترانزیت کالا و بار دارای اهمیت ویژه ای است.

زیرسازی قطعه های شش و هفت در حال انجام است و براساس توافق به عمل آمده؛ بخشی از هزینه ساخت و ارزیابی خط از ایستگاه پیربازار رشت تا بندر کاسپین را نیز سازمان منطقه آزاد انزلی تأمین می‌کند.

Share