معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور

بیش از یک‌میلیون نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مشغول به کار هستند

دین پرست با اشاره به اینکه کل شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در مساحتی حدود ۲۰۵ هزار هکتار قرار دارند، گفت: در این واحدها بیش از یک‌میلیون نفر مشغول به کار و فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور از شهرک صنعتی در دست احداث یعقوبیه شهرستان لنگرود بازدید کرد.

بابک دین پرست امروز (چهارشنبه) از شهرک صنعتی یعقوبیه لنگرود که عملیات احداث آن از سال ۱۳۸۸ آغاز شده، بازدید کرد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با اشاره به اینکه کل شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در مساحتی حدود ۲۰۵ هزار هکتار قرار دارند، گفت: در این واحدها بیش از یک‌میلیون نفر مشغول به کار و فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: بیش از ۸۱۶ شهرک یا ناحیه صنعتی در مساحتی حدود ۱۴۸ هزار هکتار در حال حاضر در کشور فعالیت دارد.

دین پرست با اشاره به اینکه ۶۰ هزار هکتار از این واحدها دولتی هستند، افزود: در این اراضی بیش از ۴۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعالیت دارند که ۹۰۰ هزار نفر در این واحدها مشغول به فعالیت هستند.

معاون امور اقتصادی و توسعه وزیر کشور با بیان اینکه اراضی غیردولتی در ۲۴ استان کشور بالغ‌بر ۵۷ هزار هکتار است، گفت: بیش از ۱۳۰ هزار نفر در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به بازدید از واحدصنعتی گیلدا شمال رودسر تصریح کرد: مشکل این واحد صنعتی تأمین تسهیلات بالغ‌بر ۹ میلیارد تومان بود که قرار شده تا ظرف حداکثر ۱۲ ساعت آینده سرمایه‌گذار اسناد و مدارک خود را کامل و در حد اختیارات رئیس بانک سپه استان گیلان قرار دهد که در مرحله اول پنج میلیارد تومان به این سرمایه‌گذار اعطا می‌شود

شهرک صنعتی یعقوبیه لنگرود که در مراحل ابتدایی ساخت، ۴۵ میلیارد ریال هزینه در برداشته، در صورت تامین اعتبار تا پایال سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

گفتنی است در فاز اول با خرید ۲۵ هکتار اولیه، بخشی از خدمات زیر ساختی مانند راه، آسفالت، جداول، برق ۲۰ کیلو وات و … با حدود ۷۰ درصد پیشرفت آماده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور از دوشنبه گذشته برای بررسی آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی و مشکلات بنگاه های اقتصادی گیلان، به این استان سفر کرده و ضمن حضور  در تمامی ۱۶ شهرستان گیلان، از بنگاه های اقتصادی منتخب استان بازدید خواهد کرد.

Share