مدیرکل مدیریت بحران گیلان اعلام کرد:

بیشترین آسیب پذیری گیلان از ناحیه زلزله است | ناوگان راهسازی فرسوده و نیازمند ارتقاست

مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: به واسطه قرار گرفتن گیلان بر گسل های البرز شرقی، ماسوله، تالش، لاهیجان و رودبار بیشترین آسیب پذیری را از ناحیه زلزله داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، رضا اسلامی با بیان اینکه بحران منشا ناخودآگاه داشته و خارج از اختیار انسان است، اظهار کرد: مدیریت بحران خسارات و تلفات را به حداقل می رساند.

وی پیش بینی، پیشگیری، مقابله، بازسازی و بازتوانی را از زیرشاخه های مدیریت بحران دانست و افزود: اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان یک دستگاه هماهنگ کننده بوده و وظایف دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان طبق قانون مشخص شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به به اختیارات قانونی روسای ستادهای شهرستان مدیریت بحران، گفت: ابلاغیه های به روز هواشناسی به فرمانداران اعلام می شود.

اسلامی عمر ناوگان راهسازی را بالا دانست و تصریح کرد: ماشین آلات راهداری بیشترین نقش را در برف و سیل دارد، اما این ناوگان فرسوده و نیازمند ارتقاست. البته طی سال های اخیر میانگین عمر ماشین آلات راهداری را از ۲۵ سال به ۲۰ سال رساندیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان بیشترین خسارت را از ناحیه زلزله طی ادوار گذشته داشته است، عنوان کرد: گیلان به واسطه قرار گرفتن بر گسل های البرز شرقی، ماسوله، تالش، لاهیجان و رودبار بیشترین آسیب پذیری را از ناحیه زلزله دارد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان شهر رشت را از نظر ساخت و ساز قدیمی دانست و یادآور شد: سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان اشرافیت خوبی بر ساخت و سازها دارد، اما باید در راستای بازآفرینی شهری و مقاوم سازی کار کنیم و نسبت به استحکام سازی بناهای مورد استفاده مردم توجه شود.

اسلامی بافت شهرسازی رشت را حلزونی دانست و گفت: ماشین های سنگین و آتش نشانی در پیک بحران نمی توانند از بسیاری از معابر عبور کنند.

وی از وجود بیش از ۱۵۰۰ کوچه در رشت خبر داد که امکان عبور ماشین های آتش نشانی از آن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: علیرغم وجود تجهیزات خوب آتش نشانی در شهرداری رشت و بهترین نیروها، امکان ارائه خدمات مفید وجود ندارد. همچنین نیازمند همکاری پلیس راهور جهت ساماندهی خودروهای پارک شده در معابر هستیم.

Share