رئیس سازمان صمت گیلان در آستارا:

بهره برداری از ۱۶ پروژه تولیدی و صنعتی گیلان در دهه فجر

دلق پوش با اشاره به پروژه های تولیدی و صنعتی در دست افتتاح گیلان گفت: حدود ۱۶ پروژه در حوزه تولید و صنعت با اعتباری بالغ‌بر ۶۴۵ میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان عصر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی این شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه های تولیدی و صنعتی در دست افتتاح گیلان گفت: حدود ۱۶ پروژه در حوزه تولید و صنعت با اعتباری بالغ‌بر ۶۴۵ میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرهاد دلق پوش با اشاره به میزان اشتغالزایی این پروژه ها گفت: با بهره‌برداری از این تعداد پروژه، برای ۴۷۰ نفر به صورت مستقیم فرصت‌های جدید شغلی ایجاد می‌شود و علاوه بر ۱۶ پروژه فوق، واحدهای دیگری نیز تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری هستند.

دلق پوش میزان اعتبار منابع رونق تولید استان گیلان را یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این مقدار از ۱۵ شهریور ماه جاری تاکنون، حدود ۵۳۵ میلیارد تومان آن هزینه‌شده که به لحاظ آماری عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت در این حوزه ۵۳ درصد است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به میزان اعتبارات منابع تبصره های دیگر نیز بیان کرد: در حوزه بهره‌مندی از منابع تبصره ۱۸ بند الف نیز استان حدود ۳۷۳ میلیارد تومان اعتبار دارد که این مقدار اعتبار با یارانه‌ به واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود تا موانع پیش‌روی تولیدکنندگان مرتفع شود.

دلق پوش با اشاره به ۱۱۴ پروژه‌ اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی استان گیلان ادامه داد: تمام تلاش ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت این است که در حوزه هدف‌گذاری برای توسعه صنعتی واحدهای تولیدی استان گام‌های تأثیرگذاری برداشته شود.

 شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share