اخبار دیجیتال و فناوری؛

بهترین گوشی‌های نمایشگاه CES 2020

نمایشگاه CES در چند سال اخیر عمدتا به محلی برای معرفی جذاب‌ترین لپ‌تاپ‌ها، تلویزیون‌ها و گجت‌های هوشمند خانگی بدل شده، ولی در هر صورت همچنان برخی گوشی‌های جذاب در این نمایشگاه معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اگرچه نمایشگاه CES برای سال‌های آینده مکانی برای نمایش بهترین لپ تاپ‌ها، تلویزیون‌ها و وسایل هوشمند خواهند بود، اما همیشه نمی‌توان از گوشی‌های هوشمند با برترین تکنولوژی‌های روز به سادگی گذشت. تولید کنندگان برتر گوشی‌های هوشمند قصد دارند نسخه‌های پرچمدار خود را برای نیمه اول سال تا فوریه در کنگره جهانی موبایل محفوظ نگه دارند و امسال شرکت سامسونگ امیدوار است با نمایش گوشی هوشمند احتمالاً گلکسی S۱۱ و Galaxy Fold در ۱۱ فوریه در صدر بهترین گوشی‌ها قرار بگیرد.

در این مطلب گوشی‌های جالبی وجود دارد که در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ معرفی شده اند و در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

وان پلاس (OnePlus) کانسپت اول

بهترین تلفنی که در CES به نمایش گذاشته شد ممکن است هرگز به بازار نیاید – حداقل به شکل فعلی آن نباشد. اما مطمئناً آنچه را که از OnePlus Concept One در لاس وگاس مشاهده کرده ایم، شما هم دوست خواهید داشت.

اولین تلاش OnePlus برای ساخت کانسپت گوشی بسیار شبیه به OnePlus ۷T است که در اواخر سال گذشته وارد بازار شد، اگرچه چرم Papaya نارنجی رنگ و پوشش آلومینیومی درخشان ااین گوشی بیانگر متمایز و شاخص بودنش است و نشان می‌دهد این گوشی هوشمند معمولی نیست. هرچند به لطف شیشه الکتروکرومیک که سه دوربین پشت گوشی را احاطه کرده است، در یک خط عمودی پایین مرکز Concept One قرار گرفته اند، این لنز‌ها می‌توانند هر زمان که کاربر بخواهد پنهان شود. این پوشش شیشه‌ای به عنوان یک فیلتر عمل می‌کند، عکس‌های جالب توجه را ثبت می‌کند، به طوری که شما می‌توانید عکس‌های خود را تیره‌تر یا روشن‌تر بگیرید.

بهترین گوشی‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۰
به نظر می‌رسد که OnePlus قصد داشته باشد زمان بیشتری را برای تکنولوژی شیشه الکتروکرومیک اختصاص دهد به طوری که هنگامی که وارد بازار شد، دچار هیچ گونه نقص احتمالی نشود. امیدواریم که این طراحی شاخص، جذاب و دوربین حرفه‌ای گوشی‌های هوشمند هرچه زودتر به بازار‌ها عرضه شود.

گلکسی نوت ۱۰ لایت و اس ۱۰ لایت (Galaxy Note ۱۰ Lite و Galaxy S۱۰ Lite)

به جای تلفن مفهومی، چطور می‌توانید یک جفت تلفن را که می‌توانید دست خود را در دست بگیرید – حداقل به این بستگی دارد که سامسونگ آن‌ها را در چه بازار‌هایی عرضه می‌کند؟

اگر گوشی‌های هوشمند Galaxy Note ۱۰ یا Galaxy S۱۰ را دیده باشید، مطمئناً با نسخه‌های Lite هم آشنا هستید. ایده اصلی در مورد Galaxy Note ۱۰ Lite و Galaxy S۱۰ Lite این است که کاربر بتواند بسیاری از ویژگی‌های مشابه را که در نسخه‌های معمولی گوشی‌های سامسونگ دیده می‌شود را با قیمتی پایین‌تر تهیه کند.

بهترین گوشی‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۰
در مورد نوت ۱۰ لایت با نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED با حفره‌هایی برای دوربین سلفی درست در وسط بالای صفحه نمایش گوشی بهره می‌برد. در پشت گوشی ۳ دوربین مشابه گلکسی نوت S. و قلم S. Pen وجود دارد. همچنین یک باتری غول پیکر ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی و تراشه اگزینونس را شامل می‌شود.گلکسی S۱۰ لایت هم دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی AMOLED است. در پشت گوشی ۳ دوربین وجود دارد، که دو لنز آن یکی ماکرو و دیگری واید است. (نوت ۱۰ لایت دارای دوربین‌های واید، ماکرو و تله فوتو است) همچنین یک پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ Snapdragon در این گوشی وجود دارد، با این تفاوت که حافظه رم کمتری نسبت به Galaxy S۱۰ را شامل می‌شود.

هنوز منتظر قیمت گذاری و در دسترس بودن هر دو مدل لایت سامسونگ هستیم، هرچند منطقی است که هزینه آن‌ها ارزان‌تر از آنچه که قرار است برای یک S۱۰ معمولی یا نوت ۱۰ بپردازید، باشد.

بهترین گوشی‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۰

TCL ۱۰، ۵G

TCL احتمالاً بیشتر به خاطر ساخت تلویزیون‌های مقرون به صرفه اش شناخته شده است تا گوشی‌های هوشمند، زیرا اکثر گوشی‌های هوشمند ساخت این شرکت تحت نام‌های تجاری Alcatel و Blackberry در بازار توزیع شده اند. سال گذشته گوشی TCL Plex وارد بازار کرد، و برای سال ۲۰۲۰، شرکت TCL برنامه ریزی کرده است گوشی‌های هوشمند بیشتری را به دست کاربران و طرفداران این برند برساند. بی صبرانه منتظر استقبال طرفداران این برند هستیم.

TCL ۱۰، ۵G یکی از سه تلفن است که بهار امسال وارد بازار می‌شود. در حالی که TCL بسیاری از مشخصات گوشی‌های جدید خود را منتشر نکرده است – قرار است ماه آینده در کنگره جهانی موبایل آن را معرفی کند. یکی از قانع کننده‌ترین ویژگی‌های هر سه مدل TCL ۱۰ این است که قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار دارند، از جمله نسخه ۵G.

این خبر قابل توجه در سویی قرار دارد که تلفن‌های اولیه دارای برچسب‌های چهار رقمی و یکی از ارزان‌ترین مدل‌ها OnePlus ۷T Pro ۵G McLaren هزینه برابر ۸۹۹ دلار معامله شده اند. هزینه TCL زیر ۵۰۰ دلار گوشی TCL ۱۰، ۵G به تراشه اسنپ دراگون ۷۶۵ کوالکام و مودم یکپارچه ۵G ارتباط دارد. انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۰ یک سری از گوشی‌های ۵G با قیمت ارزان مناسب تری در بازار‌ها توزیع شوند.

بهترین گوشی‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۰

Coolpad Legacy

اگر TCL ۱۰، ۵G با قیمت زیر ۵۰۰ دلار مورد توجه عموم افراد است، در نتیجه قیمتی جذاب برای گوشی ۵G، نزدیک به ۴۰۰ دلار نیز می‌تواند مخاطبان را جذب کند؟ این همان چیزی است که شرکت Coolpad قصد دارد گوشی اول ۵G خود را در سه ماهه دوم سال جاری با قیمت ۴۰۰ دلاری وارد بازار‌ها کند. CoolPad Legacy ۵G همچنین روی یک پردازنده اسنپ دراگون ۷۶۵ اجرا می‌شود و یک جفت دوربین پشت (با یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دیگری ۸ مگاپیکسلی)، علاوه بر این یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی سلفی دارد. باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری ساعتی می‌تواند Legacy ۵G را به گوشی با قابلیت نگهداری شارژ بالا تبدیل کند. از آنجا که گوشی‌های این شرکت قیمت نسبتا مناسبی دارند، اما از لحاظ مشخصه‌های ظاهری خیلی جذاب نیستند، از همین رو Legacy ۵G ممکن است از این نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند.

گوشی‌های Coolpad قیمت‌های قانع کننده‌ای دارند، اما بیش از حد ویژگی‌های ظاهری زیادی را فدا کرده اند. امیدواریم که Legacy ۵G بتواند شرایط محبوبیت این برند را تغییر دهد.

بهترین گوشی‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۰

گوشی تاشو TCL

خبر خوب، TCL ادعا کرده است که امسال گوشی‌های تاشو خود را روانه بازار خواهد کرد. خبر بهتر، نمونه اولیه این گوشی‌های تاشو در نمایشگاه CES در ماه جاری معرفی شد.

نمونه اولیه TCL با ویژگی‌های صفحه نمایش ۷.۲ اینچی AMOLED بهره می‌برد. مدیران ارشد این شرکت اظهار کرده اند که در حال بررسی ۳۰ تا ۴۰ طرح پیشنهادی برای گوشی‌های هوشمند تاشو هستند، در نهایت یکی از این طرح‌ها را به عنوان نمونه رسمی برای شرکت شان انتخاب خواهند کرد، این نمونه جدید گوشی‌های تاشو، نظر‌های بسیاری را به خود جلب کرده اند.

قدرت TCL روی نمایشگر‌های شان است و برای مدت طولانی است که روی طراحی تاشو کار می‌کند.

بهترین گوشی‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۰

گوشی‌های هایسنس با نمایشگر جوهر الکترونیکی رنگی

دستگاه‌های با نمایشگر جوهر الکترونیکی مدت بیشتری شارژ نگه می‌دارند، اما صفحه نمایش سیاه و سفید می‌تواند به عنوان نقطه ضعف این گوشی باشد. شرکت Hisense امیدوار است همه چیز را با گوشی‌های جدیدی که دارای نمایشگر مجهز به جوهر الکترونیکی رنگی است در نمایشگاه ۲۰۲۰ را معرفی کند.

این اولین رقابت Hisense با گوشی‌های سایر برند‌ها نیست، همانطور که می‌دانید Hisense ۵ نیز در سال گذشته با یک نمایشگر الکترونیکی سیاه و سفید رونمایی شد. البته این مدل برای اولین بار است که نمایشگر الکترونیکی جوهر رنگی در گوشی‌های هوشمند را ارائه داده که قطعاً بر جذابیت بصری گوشی می‌افزاید، این نمایشگر برای تماشای فیلم یا بازی و مطالعه مناسب‌تر خواهد بود. (Hisense به میزان رفرش ریت بهتر از گوشی‌های قبلی با صفحه نمایش سیاه و سفید است)

هنوز مشخص نیست که این گوشی به بازار‌ها عرضه شود یا خیر، زیرا شرکت Hisense هنوز تاریخ عرضه، قیمت و حتی نام این مدل گوشی را اعلام نکرده است. اما در نمایشگاه ۲۰۲۰ CES جدید‌ترین گوشی‌ها و فناوری‌ها به روش‌های جدید و جالب معرض نمایش قرار می‌گیرند و یک نمایشگر جوهر الکترونیکی رنگی مطمئناً یکی از موارد جالب توجه است.

Share