در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی؛

برگزاری نشست فوق العاده کمیسیون امنیت ملی | بررسی پیشنهادات نحوه پاسخ به جنایت آمریکا

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن اشاره به برگزاری نشست فوق العاده کمیسیون در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: شهادت سردار سلیمانی موجب انسجام ملی در داخل کشور و تقویت محور مقاومت خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدحسین نقوی حسینی در گفت وگو با خانه ملت در توضیح نشست فوق العاده امروز جمعه (۱۳ دی ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: در ابتدا جلسه شهادت مجاهد و فرمانده بی بدیل سپاه قدس حاج قاسم سلیمانی به امت اسلامی ملت های مستضعف ملت ایران مهد مقاومت تبریک و تسلیت گفته شد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز اشاره به سوابق رزمندگی، انقلابی و ولایت مداری و به ویژه نقش وی در دفاع مقدس کرد و از دلاوری ها، مجاهدت ها و ایثارگری های حاج قاسم سلیمانی نیز یاد کرد.

وی افزود: نقش سردار سلیمانی در مبارزه با گروه های تروریستی تکفیری، داعش و سایر گروه های تروریستی و تقویت محور مقاومت و امید دادن به جهان اسلام و مسلمانان کم نظیر بود.

نقوی حسینی ادامه داد: هدف از جلسه امروز بررسی ابعاد جنایت آمریکایی ها و اقداماتی بود که کمیسیون می تواند انجام دهد. لذا نخست مطالبه جدی کمیسیون مبنی بر اجرای قوانین تصویب شده علیه آمریکا در گذشته مانند تروریست خواندن نیروهای آمریکایی در منطقه و دیگر اقداماتی که باید با هماهنگی سایر مراجع و نهادهای مربوطه انجام شود، مطرح و بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین دریافت پیشنهادات از سایر نمایندگان و جمع بندی آنها و انعکاس به دستگاه های مربوط و در صورت لزوم تصویب قوانین لازم در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در ادامه جلسه که با حضور مهمانی از دستگاه های امنیتی و نظامی تشکیل شده بود، ابعاد عملیات نیز تشریح شد. در این جلسه گفته شد که جمهوری اسلامی ایران همه طرح های مورد نظر آمریکایی ها در سطح منطقه ای و داخلی را خنثی کرده و هیچ کدام از طرح های براندازی جمهوری اسلامی ایران یا آشوب و اغتشاش آنها در داخل به ثمر نرسیده است همانگونه که در لبنان، عراق و سوریه نیز به نتیجه نرسیده و مجموعه ناکامی ها و کینه های آمریکایی ها علیه حاج قاسم سلیمانی را افزایش داد.

نقوی حسینی افزود: آمریکایی ها معتقد بودند که فعالیت های حاج قاسم سلیمانی موجب شکست آنها در منطقه شده است از این رو بغض و کینه خاص داشتند و حذف او را مورد هدف قرار دادند.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین گفته شد که نقش شهید سردار سلیمانی در حفظ تمامیت ارضی سوریه و عراق، ایجاد وحدت شیعه و اهل سنت و تقویت حاکمیت مرکزی عراق و سوریه به عنوان یک مستشار برجسته بسیار مهم بود. ناامیدی آمریکایی ها از تسلیم ایران مقابل تحریم ها و فشارهای ظالمانه موجب شروع دخالت آنها در عراق، لبنان و سایر کشورها شد تا حوزه نفوذ ایران را محدود کنند و از این طریق به ایران فشار آوردند و حاج قاسم سلیمانی را مانع اصلی خود می دانستند.

نقوی حسینی تصریح کرد: تبلیغات معنا دار آمریکایی مبنی پذیرفتن این عملیات جنایتکارانه و به شهادت رساندن شهید سلیمانی و آمدن ترامپ به صحنه نشان از بهره برداری های سیاسی و منطقه ای آمریکایی ها از این حادثه دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه گفته شد که صهیونیست ها در این حادثه با آمریکایی ها همکاری داشتند و شریک در این عملیات جنایت کارانه بودند. همچنین در نهایت پیشنهاداتی درباره نحوه پاسخ به این عملیات جنایتکارانه مطرح شد. به طور قطعی شهادت حاج قاسم سلیمانی موجب انسجام ملی در داخل کشور، تقویت محور مقاومت و بیمناک شدن آمریکایی ها در منطقه خواهد شد.

Share