مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان:

بروکراسی اداری؛ مهمترین مشکل سرمایه‌گذاران است|بیشتر فرصت‌ سرمایه‌گذاری در گردشگری است

رنجکش با بیان این که بیشتر فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری است، اظهار داشت: قابلیت‌های سرمایه گذاری دیگری در گیلان در حوزه صنعتی وجود دارد، ضمن این که در بخش کشاورزی به ویژه در بخش صنایع تبدیل کشاورزی، نیز فرصت‌های خوبی وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: بوروکراسی ادارای مهمترین مشکل سرمایه گذاران است.

دکتر یونس رنجکش در کارگروه فنی بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان رشت افزود: نگاه در حوزه سرمایه گذاری باید تسهیل گرانه باشد.

وی با بیان این که تفسیرهای سلیقه‌ای در موضوع سرمایه گذاری چالش برانگیز است، اظهار داشت: انتظار نیست که قانون رعایت نشود، اما می‌توانیم تفسیر درستی از قانون با دانش و آگاهی‌ها داشته باشیم.

رنجکش با اشاره به معطلی‌ها در پاسخگویی به سرمایه گذاران در انجام استعلام‌ها و اقدامات و راهنمایی‌های لازم در سرمایه گذاری از سوی دستگاه‌های اجرایی به دلیل عدم آشنایی با آیین نامه‌ها، تازه کاربودن کارشناسان و غیره بیان داشت: اتلاف زمان در سرمایه گذاری تاوان سنگینی در ایجاد انگیزه و بهره‌وری از فرصت‌ها دارد.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری باید به موقع به سرانجام برسد و ارزش افزوده به دنبال داشته باشد.

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان با اشاره به شناسایی پنج هزار فرصت سرمایه گذاری در این استان خاطر نشان کرد: افزون بر ۹۰ درصد این فرصت‌های سرمایه گذاری مربوط به حوزه گردشگری و سایر مربوط به خدمات، کشاورزی و صنعت است.

وی با بیان این که بیشتر فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری است، اظهار داشت: قابلیت‌های سرمایه گذاری دیگری در گیلان در حوزه صنعتی وجود دارد، ضمن این که در بخش کشاورزی به ویژه در بخش صنایع تبدیل کشاورزی، نیز فرصت‌های خوبی وجود دارد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان بیان داشت: در بخش خدمات نیز فرصت‌های خوب سرمایه گذاری در استان وجود دارد که انتظارست تا این فرصت‌ها به خوبی دیده و شناسایی شود.
وی با بیان این که گوشه گوشه استان گیلان دارای فرصت‌های سرمایه گذاری است، اضافه کرد: باید فرصت‌های سرمایه گذاری شناسایی و معرفی شود تا سرمایه گذاران با بینش ورود کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود ۹ هزار هکتار آب بندان در استان گیلان اظهار داشت: ماموریت اصلی این آب بندان‌ها، تامین آب کشاورزی شالیزارها است اما قابلیت‌های دیگری نیز در استفاده چند منظوره از اب بندان‌ها وجود دارد که در دستور کار قرار گرفته است.

رنجکش بیان داشت: در دستور کار است تا در فاز اول پنج آب بندان از هر شهرستان با محوریت فرمانداری با برررسی در کارگروه‌های شهرستان‌ها شناسایی و با در نظر گرفتن همه ابعاد در اختیار بخش سرمایه گذاری قرار گیرد و از توان بخش خصوصی با محوریت جامعه محلی بهره مند شویم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع زراعت چوب و تشکیل ستادی در این باره به ریاست استاندار گیلان خاطر نشان کرد: اقدامات بسیار جدی در بحث زراعت چوب وجود دارد، باید زارعت چوب را در این استان توسعه دهیم.

رنجکش به تامین چوب به عنوان یک نیاز جدی برای صنایع وابسته در استان اشاره و خاطر نشان کرد: اگر به زراعت چوب به خوبی پرداخته نشود در اینده نزدیک با چالش جدی روبرو خواهیم شد.

وی همچنین به فرصت های موجود در شهرستان رشت اشاره و یادآور شد: بیش از ۷۰۰فرصت از مجموع فرصت‌های سرمایه گذاری که بخش مهم آن مربوط به گردشگری است شناسایی شده است که می‌تواند نقش مهمی در تحرکات اقتصادی منطقه داشته باشد.

در ادامه این جلسه مومن زاده فرماندار رشت به ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان و ظرفیت‌های موجود برای سرمایه گذاری پرداخت و خواستار هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه شد.

بررسی وضعیت واگذاری پنج آب بندان پایلوت شهرستان و شرایط زراعت چوب در رشت و همچنین رسیدگی به مشکلات چند طرح سرمایه گذاری از دیگر برنامه‌های این کارگروه بود.

Share