در دهمین هفته از پویش هرهفته_الف_ب_ایران:

برنامه سفر وزیر نیرو به استان گیلان تشریح شد

وزیر نیرو فردا برای افتتاح و آغاز ۳۱ طرح برق رسانی و آب رسانی به گیلان سفر می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا اردکانیان در سفر به استان گیلان، سه پروژه بخش تامین آب کشاورزی، آبرسانی روستایی و توزیع برق را با اعتباری بالغ‌بر ۱۴۵ میلیارد تومان افتتاح و دو پروژه تامین برق و یک پروژه آبرسانی روستایی را با ۳۱۵.۷ میلیارد تومان اعتبار کلنگ‌زنی خواهد کرد.
وزیر نیرو در بدو ورود به استان گیلان پست GIS صومعه‌سرا و خطوط تغذیه کننده به همراه ۹ پروژه فوق توزیع استان را با اعتباری بالغ بر ۱۱۹.۵ میلیارد تومان افتتاح خواهد کرد. پاسخگویی مناسب به مشترکان، ایجاد ظرفیت برای متقاضیان جدید، افزایش پایداری و ضریب اطمینان شبکه از مزایای این طرح عنوان شده است.
همچنین در این سفر، پست برق ۲۳۰.۶۳ کیلوولت غرب رشت به همراه اتصالات ۶۳ و ۲۳۰ کیلوولت مربوطه با اعتباری افزون بر ۱۸۹ میلیارد تومان به منظور کاهش بار پست‌های انتقال مرکز استان، تامین بار مشترکان صنعتی و فوق توزیع، بالابردن سطح رفاه اجتماعی مردم گیلان، ایجاد ظرفیت برای متقاضیان جدید و افزایش پایداری و ضریب اطمینان شبکه کلنگ‌زنی می‌شود.
در ادامه سفر وزیر نیرو به استان گیلان، عملیات اجرایی نیروگاه مقیاس کوچک ۲۴ مگاواتی شهرک صنعتی حسن‌رود با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان جهت تامین بار صنعتی مورد نیاز درون شهرک، احداث پست و خطوط جدید، کاهش میزان بارگذاری روی ترانس‌های انتقال و فوق توزیع پست‌های مجاور نیروگاه آغاز خواهد شد.
بر اساس این گزارش، افتتاح سد لاستیکی گالشکلام با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به‌منظور بهبود شرایط کشاورزی و معیشت منطقه، تامین کمبود آب دو هزار هکتار اراضی کشاورزی و بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۱۵روستا با جمعیت ۱۹ هزار و ۴۵۵ نفر از دیگر برنامه‌های سفر وزیر نیرو به استان گیلان است.
در این سفر همچنین سه مجتمع آبرسانی به ۲۹ روستا در شهرستان‌های املش، تالش و آستارا برای ۱۱ هزار و ۸۷۹ نفر از جمعیت روستایی استان کلنگ‌زنی خواهد شد.

Share