در دیدار سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با برخی نمایندگان گیلان مطرح شد:

برنامه‌ریزی برای توسعه چند محصول در گیلان | با تغییر کاربری اراضی مقابله جدی شود

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح‌های مناسبی برای توسعه سه محصول چای، برنج و کرم ابریشم باید پیش‌بینی و عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که احیای باغات مخروبه چای و مجهز شدن آنها به روش های نوین آبیاری ضروری است، تصریح کرد: لازم است طرح های مناسبی برای توسعه سه محصول چای، برنج و کرم ابریشم پیش‌بینی و عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به محدودیت سطح کشت باید به دنبال افزایش تولید در واحد سطح برای تولید برنج باشد.

در این دیدار، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورا ی اسلامی اظهار کرد: امسال وضعیت تولید برنج در استان گیلان بسیار خوب بوده است و در این محصول به مرز خودکفایی رسیده ایم.

وی با تاکید بر این که باید از واردات بی‌رویه برنج به کشور جلوگیری شود، گفت: باید با تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان مقابله جدی شود. لاهوتی خاطرنشان کرد: امسال وضعیت تولید و عرضه چای در استان بسیار خوب بوده است و باید تلاش کنیم یارانه ها به تولیدکنندگان اختصاص یابد.

در این دیدار، اسدالله عباسی نماینده رودسر و املش و سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به تولید بالای مرکبات در استان گیلان، تقاضا داریم حمایت بیشتری از باغداران صورت گیرد. وی گفت: مهندس کشاورز دارای تخصص و سابقه ارزشمندی است و امیدواریم به توسعه کشاورزی کمک نماید.

ذبیح الله نیکفر لیالستانی نماینده مردم لاهیجان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: اگر به دنبال کمیت و کیفیت چای هستیم باید از ناظران چای استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: باغات چای باید مدرن شوند.

در این نشست، محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: محوریت توسعه گیلان کشاورزی است و این منطقه قابلیت های خوبی برای تنوع محصولات کشاورزی دارد.

در ادامه این نشست، با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان استان گیلان و تعدادی از نمایندگان چایکاران، مباحث این قشر نیز مورد بررسی قرار گرفت.

Share