در جلسه کمیسیون تلفیق شورای شهر رشت مطرح شد:

با گرفتن مجوز تعمیرات اساسی دیگر نیاز به کمیسیون ماده ۱۰۰ نیست

حاجی‌پور با اشاره به اینکه باید هرچه سریع تر وضعیت بودجه سال ۱۳۹۹ را مشخص کنیم بیان کرد: تصویب شدن بودجه به ما کمک می‌کند که کارها را زودتر انجام دهیم و کارها عقب نیافتد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شانزدهمین جلسه کمیسیون تلفیق شورای شهر رشت با حضور رئیس و اعضای شورا با دستور بررسی لایحه اصلاحیه و وضع برخی مواد تعرفه عوارض و بهای خدمات پیشنهادی سال ۱۳۹۹ شهرداری رشت برگزار شد.

اسماعیل حاجی‌پور، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با بیان اینکه از پیگیری‌های اعضا شورا در این بخش کمال تشکر را دارم، اظهار کرد: همدلی و همکاری اعضا شورا باعث پیشرفت کارهای پیش رو می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصوبات حتماً باید مطابق قانون باشد افزود: اگر مصوبات مطابق با قانون نباشد در آینده دچار مشکل خواهیم شد و زمان را نیز از دست خواهیم داد.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با بیان اینکه مصوبات باید منطبق بر مصوبات دولت باشد گفت: اگر مصوبات شورا منطبق با مصوبات دولت نباشد در آینده برای شورای اسلامی کلانشهر رشت مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه باید هرچه سریع تر وضعیت بودجه سال ۱۳۹۹ را مشخص کنیم بیان کرد: تصویب شدن بودجه به ما کمک می‌کند که کارها را زودتر انجام دهیم و کارها عقب نیافتد.

احمد رمضانپور نرگسی، عضو شورای اسلامی کلان‌شهر رشت نیز با بیان اینکه باید منابع بودجه در رابطه با موضوع عوارض مشخص شود اظهار کرد: در رابطه با درآمدهای شهرداری در بخش عوارض باید سیاست‌گذاری ویژه انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با اشاره به اینکه تاکنون در بخش تصویب بودجه بیش از ۲۰ جلسه تشکیل‌شده تصریح کرد: تاکنون هماهنگی خوبی بین کمیسیون عمران و بودجه شورا و مدیران شهرداری وجود داشته است و کارها به خوبی انجام شده است.

رمضانپور نرگسی با بیان اینکه باید منابع بودجه مشخص باشد تصریح کرد: تاکنون جلسات مختلفی برگزارشده و به یک نتایجی رسیده‌ایم و به‌زودی کار تصویب بودجه، نهایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته کاری را تشکیل دادیم تا مناطق قابل رشد شهر رشت را مشخص کنند گفت: این یک کار بسیار بزرگی است که از سال ۹۲ متناسب‌سازی نشده است اما مبنای ما در بحث تراکم بحث‌های فنی ویژه دارد.

عضو شورای اسلامی کلان‌شهر رشت وی با اشاره به اینکه در بحث بودجه‌نویسی باید دقت بیشتری داشته باشیم، افزود: با بالا بردن عوارض، درآمدهای شهرداری افزایش پیدا می‌کند اما در بخش ساخت‌وساز دچار مشکل می‌شویم.

آرستن، مدیر درآمدهای عمومی شهرداری رشت نیز با بیان اینکه تعویض درب و تعمیر جزئی سقف در ستون ماده ۱۴ رایگان محاسبه می‌شود، اظهار کرد: تعمیرات اساسی و جزئی در صفحه ۸ آیین‌نامه سال ۹۹ تعریف‌شده است.

وی با اشاره به اینکه با گرفتن مجوز تعمیرات اساسی دیگر نیاز به کمیسیون ماده ۱۰۰ نیست، افزود: مردم برای گرفتن مجوز در هر صورت باید به شهرداری مراجعه کنند و برای این کار باید به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

آراستن با اشاره به ویژگی‌های تعمیرات اساسی گفت: جابجایی دیوار، تعویض سقف و جابه‌جایی ستون که موجب تغییرات اساسی در ساختمان شود جزو تغییرات اساسی است و نیاز به مجوز دارد.

Share