هواشناسی گیلان اعلام کرد:

باران و برف در راه گیلان است | از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از بارندگی متناوب، وزش باد و برف در ارتفاعات بالادست از اواخر امشب برای مدت ۲۴ ساعت در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مازیار غلامی اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده گذر جریانات کم و بیش ناپایدار طی امروز در منطقه است؛ بنابراین گاهی افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی افزود: علاوه براین، روز سه شنبه با فعالیت سامانه بارشی در منطقه؛ شرایط برای ابرناکی، کاهش دما، بارندگی وزش باد و رعد و برق مهیا می شود.

وی با بیان اینکه کاهش دما و برف در ارتفاعات بالا دست بالاتر از یک هزار و ۴۰۰ متر مورد انتظار است، تصریح کرد: این سامانه بارشی از اواخر امشب (دوشنبه) آغاز شده و تا پایان وقت سه شنبه در این منطقه فعالیت خواهد داشت.

غلامی گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی؛ آسمان استان برای روز سه شنبه قسمتی ابری تا ابری و مه آلود، بعضی ساعات بارندگی و وزش باد، کاهش نسبی دما و روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری، افزایش نسبی دما، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.

وی به بیشینه و کمینه دمای استان طی شبانه روز گذشته نیز اشاره و بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشینه و کمینه دما برای رودبار ۱۸ درجه سلسیوس و ماسوله یک درجه سلسیوس ثبت شده است.

وی اضافه کرد: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز طی شبانه روز گذشته به ترتیب ۱۶ و ۱۰ درجه سلسیوس بوده است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان همچنین توصیه کرد: هموطنان طی استقرار این سامانه بارشی از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند و در صورتی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه های برفگیر را دارند، زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانه را همراه داشته باشند.

Share