سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح؛

ایران در پاسخ‌دهی عجله نمی‌کند|زمان، مکان و چگونگی عملیات را ما تعیین می‌کنیم

سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح درخصوص واکنش ایران به ماجرای ترور سردار سلیمانی توسط آمریکایی‌ها تصریح کرد: ما در پاسخ‌دهی عجله نمی‌کنیم و پاسخ این اقدام تروریستی را نیز کوبنده و پرقدرت خواهیم داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح در گفت‌وگویی با اشاره به ابعاد جنایت آمریکا در ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس و همراهانش گفت: آمریکای جنایتکار با هدف استکباری خود در منطقه به‌دلیل اینکه دستش از داعش و جنایات داعشی کوتاه بود و منشأ مخالفت و مقابله مردانه و مجاهدانه با داعش را سردار سلیمانی و آقای ابوالمهدی مهندس می‌دانست، دست به این جنایت تروریستی زد.

وی افزود:‌ آمریکا با این اتفاق نقاب از چهره برداشت و نهایتاً به دنیا اعلام کرد که هم خودش منشأ همه تروریست‌های عالم است و رهبری همه تروریست‌های عالم را به‌عهده دارد و هم آنها را تجهیز و پشتیبانی می‌کند و هر جا که این تروریست‌ها کم بیاورند خود او وارد میدان می‌شود.

سردار شکارچی گفت: آمریکایی‌ها فکر کردند اگر سردار سلیمانی و شهید ابوالمهدی را از سر راه بردارند جبهه مقاومت تضعیف می‌شود و می‌توانند بیشتر به مردم منطقه زور بگویند در حالی که با شهادت سردار سلیمانی تفکر و اندیشه ایشان به‌شکل عرضی و طولی گسترده می‌شود و استمرار پیدا خواهد کرد و با جایگزینی مناسبی که مقام معظم رهبری انجام دادند و سردار قاآنی که کوهی از تجربه کنار سردار سلیمانی است خواهند دید که این اندیشه حتماً استمرار پیدا خواهد کرد و از گذشته قوی‌تر نیز خواهد شد.

سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح ادامه تأکید کرد: نکته دیگر  که باید به آن اشاره کرد این است که  آمریکایی‌ها باید بدانند که ایران در پاسخگویی حتماً عجله نخواهد کرد. ما حتماً فکر می‌کنیم و یک برنامه‌ریزی خواهیم کرد که با حوصله پاسخ این اقدام تروریستی را در آینده به‌شکل کوبنده و پرقدرت بدهیم. این مسئله را آمریکا بداند که جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در برابر این جنایت تروریستی کوتاه نخواهد آمد.

وی ادامه داد: ما هستیم که مکان و زمان و چگونگی اقدام و مقابله به مثل را تعیین خواهیم کرد و ضرب‌شست جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی را نشان خواهیم داد. جمهوری اسلامی با صراحت اعلام می‌کند که از جبهه مقاومت با تمام توان دفاع خواهد کرد و در مقابل نظام سلطه و در رأس آن در برابر آمریکای جنایت‌کار و تروریست نه‌فقط دفاع و ایستادگی، بلکه از راهبردهای هجومی در قبال آمریکا استفاده خواهد کرد.

سردار شکارچی گفت: نکته‌ای که مهم است این است که مردم ما باید صبوری کنند و بدانند که ما با شهادت شهید سلیمانی تضعیف نشده‌ایم و ان‌شاءاالله قوی‌تر خواهیم شد. خون شهید سلیمانی در رگ‌های این ملت و جبهه مقاومت خواهد جوشید. خون شهید ابومهدی در ملت قهرمان عراق و حشد الشعبی خواهد جوشید و آمریکایی‌ها باید بساط خود را جمع کنند و از منطقه خارج شوند و اگرنه باید خسارات زیان‌باری را به‌تن بخرند.

وی افزود: آمریکایی‌ها بدون مجوز در عراق حضور دارند و بدون درخواست رسمی این کشور در عراق حضور دارند و چراغ‌خاموش و بدون هماهنگی مردم عراق زورگویانه وارد این کشور می‌شوند و به‌صورت کاملاً غیرقانونی عملیات جنایت‌کارانه تروریستی انجام می‌دهند و کسی را که به‌درخواست مردم و دولت عراق به‌شکل  قانونی در این کشور حضور دارد در پایتخت این کشور ترور می‌کنند. آنها باید پاسخگوی مردم جهان باشند.

Share