بازدید معاون اقتصادی وزیر کشور از آستانه اشرفیه؛

اهلیت سرمایه‎گذار باید مشخص شود | ضرورت برندسازی محصولات آستانه‌اشرفیه

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اذعان اینکه باید با ارائه تسهیلات میزان تولید واحدهای صنعتی را افزایش داد، گفت: شهرک‌های صنعتی آستانه‌اشرفیه باید با تمام ظرفیت خود فعالیت کنند تا ظرفیت تولید این واحدها افزایش پیدا کند، در غیر این صورت این واحدها تعطیل می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از فاس، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور پیش از ظهر امروز از بازار مرکزی میوه و تره‌بار این شهرستان بازدید به عمل آورد.

ضرورت برندسازی محصولات آستانه‌اشرفیه

بابک دین‌پرست در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با تأکید بر برندسازی محصولات آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: بادام و برنج مهم‌ترین محصولات کشاورزی این شهرستان است به‌طوری‌که ۲۰ درصد برنج کشور در آستانه تولید می‌شود لذا اگر محصولات را بتوان در این منطقه دارای مالکیت معنوی کرد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی با تأکید بر اهلیت داشتن سرمایه‌گذار در کشور گفت: کسی که به دنبال مجوز برای سرمایه‌گذاری است باید مشخص شود آیا اهلیت انجام این کار را داشته و با مشکل مواجه نمی‌شود و اگر چنین بود باید مجوز را صادر کرده و نباید از تغییر کاربری سو استفاده شود‌.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به تقسیط بدهی‌ها به تأمین اجتماعی افزود: در جلسات متعددی که برگزار کردیم مقرر شد واحدهای تولیدی، صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی فعال بدهی‌های خود را به‌صورت اقساط بلندمدت پرداخت کنند.

دین‌پرست بنگاه اقتصادی را یک پادگان اقتصادی دانست و بیان کرد: کشور در شرایط سخت اقتصادی به سر برده و باید از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی به‌مانند یک پادگان نظامی در جنگ اقتصادی هستند و باید سعی شود تمام مشکلات آن رفع شود.

وی با اذعان به اینکه باید مسؤولان مربوطه از واحدهای تولیدی به‌شدت مراقبت کنند، تصریح کرد: فرمانداران باید هرماه با تأمین اجتماعی تماس گرفته و ببیند آیا یک کارگر از دو هزار و ۲۰۶ اشتغالی که در این شهرستان ایجادشده کم شده است یا خیر، زیرا اگر یک نفر در جامعه بیکار شود خانواده‌ای با مشکل مواجه می‌شود.

واحدهای غیرفعال و نیمه فعال در آستانه‌اشرفیه احیا شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با تأکید بر احیای واحدهای غیرفعال و نیمه فعال در آستانه‌اشرفیه و کشور گفت: در این شهرستان ۳۸ واحد تولیدی غیرفعال در آستانه‌اشرفیه، وجود داشته و باید با پیگیری‌های انجام این واحدها را مجدداً فعال کرد زیرا اشتغال ایجاد می‌کند.

دین‌پرست با درخواست از مسؤولان برای بررسی واحدهای تملک شده در آستانه‌اشرفیه افزود: در آستانه‌اشرفیه هشت واحد توسط بانک‌ها تملک شده و باید با بانک‌ها صحبت شود که اگر این واحدها قابل پس‌گیری و فعال‌سازی مجدد هستند حتماً باید این کار انجام شود.

وی با اذعان به اینکه باید با ارائه تسهیلات میزان تولید واحدهای صنعتی را افزایش داد، تصریح کرد: در دو شهرک صنعتی این شهرستان ۱۵۲ واحد با تمام ظرفیت خود فعالیت نمی‌کنند و باید تمام نهادهای مربوطه مانند اداره صمت و جهاد کشاورزی نهایت کمک را کنند تا ظرفیت تولید این واحدها افزایش پیدا کند زیرا در غیر این صورت این واحدها تعطیل می‌شوند.

ایجاد بیش از ۲۰۰۰ شغل در آستانه‌اشرفیه

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز در این نشست با بیان اینکه رونق تولید در این بسیار موردتوجه قرارگرفته است، اظهار کرد: آستانه‌اشرفیه یکی از شهرستان‌های فعال در حوزه رونق و رفع موانع تولید بوده و جلسات بسیار خوبی برگزارشده است.

یونس محمودی با اشاره به تعداد بنگاه‌های اقتصادی فعال در آستانه‌اشرفیه گفت: در این شهرستان ۳۸۲ بنگاه اقتصادی فعال وجود دارد و در این تعداد بنگاه دو هزار و ۲۰۶ اشتغال ایجادشده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به حل مشکلات شهرک‌های صنعتی آستانه‌اشرفیه، افزود: در آستانه‌اشرفیه دو شهرک صنعتی فعال وجود دارد که بخش‌های مختلف آن ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و باید بعضی از مشکلات آن رفع شود.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه با اشاره به مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی در این شهرستان تصریح کرد: در جلسات رفع موانع تولید که در این شهرستان برگزار شد، مدیران واحدهای صنعتی مهم‌ترین مشکلات خود را بانک، بدهی مالیاتی و تأمین اجتماعی می‌دانند که در تلاشیم این مشکلات به‌زودی حل شود.

محمودی کشتارگاه مرغ کیسم را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آستانه‌اشرفیه عنوان کرد و گفت: این کشتارگاه اشتغال بسیار زیادی برای جوانان این شهرستان ایجاد می‌کند که با مشکلاتی مواجه بوده و در بررسی‌های مختلف در حال رفع این موانع هستیم.

وی با اعلام میزان گردش مالی در بازار میوه تره‌بار آستانه‌اشرفیه بیان کرد: در این واحد به گفته مدیران آن ۳۰ میلیارد هزینه شده ماهانه ۵۰ میلیارد تومان گردش مالی خواهد داشت و پیشنهاد من این است این واحد به یک پایانه صادراتی تبدیل شود.

Share