انواع مختلف پارتیشن+ مزایای استفاده

پارتیشن تقسیم کننده عمودی هستند که برای جداسازی فضاهای داخلی ساختمان به اتاق‌ها و مناطق گردش مانند راهروها استفاده می‌شوند. انواع پارتیشن و کاربردهای آنها در بخش‌های بعدی مورد بحث قرار گرفته است.

پارتیشن تقسیم کننده عمودی هستند که برای جداسازی فضاهای داخلی ساختمان به اتاق‌ها و مناطق گردش مانند راهروها استفاده می‌شوند. انواع پارتیشن و کاربردهای آنها در بخش‌های بعدی مورد بحث قرار گرفته است.

 

انواع مختلف پارتیشن

 پارتیشن آجر

پارتیشن آجر رایج‌ترین و اقتصادی‌ترین نوع دیوار پارتیشن است.

پارتیشن چوبی

یک پارتیشن چوبی که از یک چارچوب چوبی تشکیل شده است که یا در کف زیر آن یا توسط دیوارهای جانبی پشتیبانی می‌شود. چنین پارتیشن‌ها مقاوم در برابر آتش نیستند و احتمال دارد چوب تشکیل پارتیشن پوسیده شود یا توسط موریانه خورده شود. استفاده از دیوارهای پارتیشن چوبی رو به کاهش است.

پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای در ساخت و ساز سبک، آسان و مقرون به صرفه بوده و حریم مناسب و عایق صدا را فراهم می‌کند. این دیواره پارتیشن از ورق شیشه‌ای یا بلوک‌های شیشه‌ای توخالی ساخته شده است.

پارتیشن فلزی

پارتیشن فلزی نازک، قوی، بادوام و به طور قابل توجهی مقاوم در برابر آتش است. دیواره‌های پارتیشن فلزی با قرار دادن کانال‌های ۲cm یا ۲.۵cm به صورت عمودی (اصطلاحاً گل میخ) و ثابت کردن تخته فلزی به آن از یک طرف ساخته می‌شوند.

پارتیشن قابل حمل

پارتیشن قابل حمل، پارتیشن‌های تاشو متحرک هستند، که یک پارتیشن موقت از دیوارها را فراهم می‌کند. این نوع از پارتیشن پشتیبانی، سفتی، حفظ حریم خصوصی و کاهش نویز را ارائه می‌دهند. این‌ها قابل حمل هستند و بر روی چرخ‌ها امکان تحرک و سهولت ذخیره سازی را دارند.

دیوارهای پارتیشن متحرک یک راه حل ارگونومیک مقرون به صرفه برای ایجاد فضاهای جدید هستند. ساخت دیوارها می‌تواند یک روند گران قیمت و کثیف باشد.

ما طیف وسیعی از سیستم‌های دیواره پارتیشن متحرک را از دیوارهای آکوستیک متحرک تا پارتیشن‌های کشویی تاشو، دیوارهای متحرک شیشه‌ای گرفته تا درب‌های لعاب دار آکوستیک ارائه می‌دهیم.

مهم‌ترین کاری که باید هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب نوع پارتیشن بندی اداری مناسب‌ترین کار انجام دهید، این است که دقیقاً به آنچه فکر می‌کنید با فضای فعلی خود برسید فکر کنید.

پارتیشن بتونی از پیش ساخته شده

دیوار از واحدهای بتونی پیش ساخته بتونی ساخته شده است که ضخامت واحد پیش ساخته از ۲۵ میلی متر تا ۴۰ میلی متر است. واحدهای پیش ساخته در پست‌های پیش ساخته ایمن هستند. اتصالات باید با ملات پر شود

مزایای استفاده از پارتیشن

همانطور که می دانیم بیشترین کارکرد پارتیشن برای تقسیم اتاق است. از مزایای پارتیشن برای طراحی و تقسیم اتاق ساختمان به میزان قابل توجهی استفاده می‌شود. با این حال، دیوارهای پارتیشن عملکردها و مزایای دیگری دارند. مانند:

  • دیوارهای پارتیشن مناطق بزرگ را به تعدادی از اتاقها تقسیم می‌کنند تا از هریک از آنها بتوان برای اهداف تعیین شده استفاده کرد.
  • این امر از دید و صدا باعث حفظ حریم خصوصی ساکن می‌شود.
  • پارتیشن از نظر وزنی سبک و در هزینه ساخت ارزانتر هستند.
  • مساحت کمتری را اشغال می‌کند و به راحتی در هر موقعیتی ساخته می‌شود.
  • پارتیشن از لحاظ ساختاری ساده، آسان و مقرون به صرفه بوده و از انسجام مناسب با نوع ساختار ساختمان برخوردار هستند
  • آن‌ها به راحتی در هر موقعیتی ساخته می‌شوند
  • دیوارهای پارتیشن از نظر وزنی سبک بوده و در هزینه ساخت ارزان‌تر می‌باشند

 

دیوار پارتیشن باید موارد زیر را برآورده کند:

  • دیوار پارتیشن باید از سطح مقطع نازک باشد تا از حداکثر سطح کف استفاده شود.
  • این اتاق باید با توجه به دید و صدا، از فضای کافی در اتاق‌ها برخوردار باشد.
  • ساخته شده و از مواد عایق سبک، صدا، یکنواخت، همگن، بادوام و صوتی ساخته شده و به پایان رسیده است.
  • در ساخت و ساز ساده، آسان و اقتصادی با انسجام مناسب با نوع ساختار ساختمان.
  • مقاومت کافی در برابر آتش، گرما، رطوبت و غیره را فراهم کنید.
  • به اندازه کافی سفت و سخت برای گرفتن لرزش‌های ناشی از بارها.
  • به اندازه کافی قوی برای پشتیبانی از اتصالات بهداشتی و وسایل سنگین.

 

انتخاب نوع پارتیشن و جنس و سبک آن بستگی به شرایط محیطی و سلیقه شما می‌باشد. بنابراین برای انتخاب نوع پارتیشن مناسب باید تحقیقات زیادی را انجام دهید.

وب سایت ساختمون مرجع معرفی کالاهای و خدمات ساختمانی از قبیل درب ضد سرقت، ترمو وود، دوربین مدار بسته، کاغذ دیواری و پنجره دو جداره، پنجره Upvc، درب اتوماتیک، درب ضد سرقت است.

Share