ظرفیت مناسب بنادر انزلی و آستارا در توسعه گردشگری دریایی

امکان سفر دریایی به بنادر همسایگان در کاسپین| وام سازمان بنادر به فعالان بخش خصوصی

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بنادر شمالی کشور ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری دریایی داشته و سازمان بنادر و دریانوردی آماده ارائه تسهیلات به بخش خصوصی برای ساخت شناورهای مسافربری را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرهاد منتصر کوهساری، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان گیلان و بازدید از بنادر آستارا و انزلی و تاکید بر اتصال هرچه زودتر این بنادر به ریل و افزایش سهم گردشگری، اظهار داشت: بدون شک یکی از ظرفیت‌های بندر انزلی و حتی بندر آستارا به گردشگری دریایی بر‌می‌گردد که استعداد بسیار خوبی دارند.

وی ادامه داد: این مساله در طرح جامع بنادر کشور که تا پایان سال نهایی می‌شود دیده شده است که در کنار بُعد تجاری این دو بندر به رشد ظرفیت‌های گردشگری آن‌ها خواهد انجامید. به این شکل با پرداختن به این ظرفیت فوق‌العاده ۲.۵ میلیون نفر جمعیت استان گیلان این امکان را دارند تا به درستی از آن بهره ببرند.

وی تصریح کرد: بندر انزلی زیرساخت بسیار خوبی داشته و کاملا آماده است. تنها نیاز این بندر به کشتی‌های مسافری است و در آن نوع کشتی‌های مسافری تندرو پیش‌بینی شده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در این زمینه بخش خصوصی می‌تواند از این ظرفیت در بنادر شمالی کشور به بهترین شکل استفاده کرده و سازمان بنادر آمادگی دارد از محل وجوه اداره شده به آن‌ها بابت این موضوع تسهیلات پرداخت کند. به این شکل برای تأمین یا ساخت شناورهای مسافری اقدام می‌شود. ساخت این کشتی‌ها و شناورهای مسافری در داخل کشور امکانپذیر بوده و صنعت کشتی‌سازی ایران این ظرفیت را دارد.

وی افزود: در جنوب ایران از این ظرفیت بهره برده شده و ده‌ها فروند شناور آماده شده که ساخل داخل است و در شمال کشور هنوز از این ظرفیت استفاده نشده است. بخش خصوصی می‌تواند از این ظرفیت برای تامین یا ساخت شناورهای مسافری بهره ببرد و همچون سواحل جنوبی از این امتیاز بهره برده شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در این زمینه به خصوص امکان مسافرت به کشورهای منطقه و بنادر باکو، ماخاچ کالا، آستاراخان، اکتاو و ترکمنستان فراهم شده و نقش بسزایی در رونق گردشگری در کنار بعد تجاری در بنادر شمالی ایران خواهد داشت.

Share