امام جمعه آستارا مطرح کرد:

افراد یا با سران فتنه هستند و یا با انقلاب | مردم نباید حیثیت و اعتبار خود را به پول بفروشند

حافظ نیا با اشاره به هزینه‌های هنگفت برخی داوطلبان مجلس در انتخابات گفت: اگر از همین افراد کمک به تکمیل جهیزیه افراد بی بضاعت را بخواهید، اظهار فقر خواهند کرد، مردم به افرادی که در انتخابات هزینه های هنگفت می‌کنند رای ندهند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول وی با اشاره به آثار مخرب فخرفروشی گفت: فخرفروشی انسان را از مسیر درست خود خارج کرده و او را در گمراهی فرو می برد.

وی فخرفروشی کاندیداهای مجلس را نشانه تکبر دانست و بیان کرد: اشخاص باید برنامه‌های خود را ارائه داده و فخرفروشی نکنند، دادن وعده های دروغین و بدون پایه و اساس نشانه عدم اطلاع از وظیفه قانونگذاری نمایندگان مجلس است.

مردم به افرادی که در انتخابات هزینه های هنگفت می‌کنند رای ندهند

حافظ نیا با اشاره به هزینه‌های هنگفت برخی داوطلبان مجلس در انتخابات گفت: اگر از همین افراد کمک به تکمیل جهیزیه افراد بی بضاعت را بخواهید، اظهار فقر خواهند کرد، مردم به افرادی که در انتخابات هزینه های هنگفت می‌کنند رای ندهند.

خطیب جمعه آستارا ادامه داد: مردم نباید غیرت، حیثیت و اعتبار خود را به پول فروخته و حواس خود را در این حوزه بسیار جمع کنند.

وی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام (ره) در سال ۵۸ گفت: نهضت سوادآموزی یک حرکت دقیق و به موقع در سال پیروزی انقلاب بود، انقلاب اسلامی انقلاب ارزش‌ها، معیشت، آگاهی و سواد مردم است و ریشه کن کردن بی سوادی در جامعه از برکات نظام اسلامی است.

جامعه بدون تفکر، تعقل و سواد جامعه مرده است

امام جمعه آستارا بی سوادی را در خانمان سوز دانست و تصریح کرد: جامعه بدون تفکر، تعقل و سواد جامعه مرده است و حضرت امام (ره) با تشکیل نهضت سوادآموزی جامعه را شکوفا کرده و انسان‌های بزرگی را تحویل جامعه دادند.

حافظ نیا با اشاره به دوشنبه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، افزود: به همین مناسبت همایش میثاق امت با ولایت ساعت ۱۰ صبح روز هشتم دی ماه در مسجد محمد رسول الله شهرستان برگزار خواهد شد.

وی فتنه ۸۸ را تجربه ۸ ماه جنگ نرم تمام عیار با دشمن دانست و بیان کرد: دشمنان خارجی با مزدوران داخلی برای ریشه‌کن کردن انقلاب دست به دست دادند و بسیار هم امیدوار بودند، ولی مدیریت و رهبری حکیمانه، هوشمندانه و بی‌بدیل مقام معظم رهبری باعث برچیده شدن بساط فتنه شد.

افراد یا با سران فتنه هستند و یا با انقلاب

حافظ نیا میثاق امت با ولایت را سبب جلوگیری از فتنه های دشمنان دانست و گفت: غرور، تکبر و خودبینی عده‌ای از انسانهای از خدا بی‌خبر کشور را دچار خساراتی کرد و برخی ها در کشور هنوز هم فتنه را باور ندارند، عده‌ای هنوز هم موضع خود را مشخص نکرده اند و سکوت در مقابل فتنه یعنی حمایت از آن، افراد یا با سران فتنه هستند و یا با انقلاب و بی طرفی از هیچ کسی مورد قبول نیست.

خطیب جمعه آستارا آینده نظام و انقلاب را روشن دانست و بیان کرد: انقلاب ما بیدی نیست که با این بادها بلرزد و برای برپایی این انقلاب خون ها ریخته شده و شهدای بسیاری تقدیم است.

حافظ نیا با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: زینب (س) پرستار کربلا بود و باید با گرامیداشت این روز زحمات پرستاران را ارج نهیم.

وی نهاد نماز جمعه را به هیچ عنوان حامی شخصی در انتخابات مجلس ندانست و تصریح کرد: هر کسی این سخن را به عنوان کند دروغگو بوده و برای عدم صلاحیت او همین دروغگویی کافی است.

Share