فرماندار لنگرود خبرداد؛

افتتاح سد لاستیکی گالشکلام لنگرود با حضور وزیر نیرو

فرماندار لنگرود از افتتاح سد لاستیکی گالشکلام این شهرستان با حضور وزیر نیرو خبر داد و گفت: این سد با اعتباری معادل ۱۶ میلیارد تومان احداث شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیروس شفقی در حاشیه بازدید از روند آماده سازی سد لاستیکی گالشکلام لنگرود، از افتتاح این سد با حضور وزیر نیرو خبر داد و اظهار کرد: مراسم بهره برداری از این سد لاستیکی پنجشنبه هفته جاری برگزار می شود.

وی مساحت پروژه سد لاستیکی گالشکلام لنگرود را سه هکتار دانست و افزود: این پروژه از تابستان سال ۹۴ با اعتبار اولیه ۶.۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی استانی آغاز شده و تاکنون حدود ۱۶ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

فرماندار لنگرود، پیشرفت فیزیکی پروژه سد لاستیکی گالشکلام را ۹۸ درصد دانست و گفت: مبلغ مورد نیاز جهت تکمیل پروژه حدود دو میلیارد تومان است که اختصاص به فرازبند و نشیب بند دارد.

شفقی، ظرفیت کل آب ذخیره سد را ۴.۸ میلیون مترمکعب و حجم مخزن را ۱.۱ میلیون مترمکعب دانست و تصریح کرد: اراضی تحت پوشش شد ۲۵۰۰ هکتار و حجم عملیات خاکی آن ۱۲۵ هزار و ۸۸۴ مترمکعب و حجم عملیات سنگی آن ۲۳ هزار و ۶۱۰ مترمکعب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان آب منطقه ای کارفرمای سد لاستیکی لنگرود است.

عکس: ابوالفضل شکری

Share