با حضور استاندار گیلان؛

افتتاح دفتر خانه احزاب استان گیلان | شورای نگهبان فضای سیاسی کشور را باز کند

استاندار گیلان گفت: رمز موفقیت و توسعه کشور و دستیابی به اهداف مورد نظر ، پیشرفت و شکوفایی ، حرکت در بستر و راستای همبستگی و وحدت ملی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر ارسلان زارع روز پنجشنبه در مراسم افتتاح دفتر خانه احزاب استان، با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به زمینه سازی و حمایت برای نقش آفرینی بیشتر و بهتر احزاب در کشور بیان داشت: احزاب با هر گرایشی می‌توانند به عنوان یک رکن، نقش اساسی در توسعه همه جانبه کشور داشته باشند.

وی با یادآوری خاموشی چراغ فعالیت احزاب در دولت های نهم و دهم ادامه داد: اکنون ۱۱۶ حزب دارای پروانه در حال فعالیت هستند و در سال جاری ۹ جبهه حزبی جدید تشکیل و اطلاعات آن به وزارت کشور نیز رسیده است.

دکتر زارع بر لزوم تقویت وفاق، همدلی و همبستگی بین همه مردم، احزاب، گروهها و خدمتگزاران تأکید کرد و با اشاره به رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت تعدادی از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و سخنان دلسوزانه و مدبرانه رئیس جمهور محترم در جلسه دیروز هیات دولت گفت: از شورای نگهبان انتظار باز کردن فضای بیشتر برای ورود افراد با گرایش های مختلف سیاسی به چرخه انتخابات که مورد تأکید دولت و از مطالبات مردم و احزاب نیز می باشد، را داریم.

دکتر زارع رمز موفقیت و توسعه کشور را دستیابی به اهداف مورد نظر برای پیشرفت در بستر وحدت ملی خواند و افزود: برخی به ضرورت این انسجام ملی باور ندارند و در این راستا گاهی زمینه انشقاق و دلسردی بخش هایی از جامعه را ایجاد می‌کنند، در حالیکه امید آفرینی و امید افزایی لازمه امروز جامعه ماست.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: امیدواریم که در شرایط پیش رو و ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخاباتی که به یقین نماد مردم سالاری دینی کشور ماست، با مشارکت حداکثری  همه احزاب، گروه‌ها و افراد به پای صندوق‌های رأی محقق شود.

وی همچنین یادآور شد: آنچه مهم است؛ حفظ و افزایش امید، تقویت اعتماد و سرمایه های اجتماعی کشور عزیزمان ایران است.

Share