گیلان در یک قدمی ثبت جهانی چادرشب قاسم آباد است

استقبال ویژه از غادا حجاوی در قاسم آباد+ تصاویر

با توج به اظهارات رئیس منطقه غرب آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی، گیلان در یک قدمی ثبت جهانی چادرشب قاسم آباد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از ثبت ملی چادر شب قاسم آباد گیلان، غاده حجاوی رئیس منطقه غرب آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی به ‌همراه کوین موری و ویدا توحدی از ارزیابان این شورا امروز با همراهی مسئولان کشوری و استانی برای ارزیابی مرحله آخر ثبت جهانی چادرشب بافی قاسم آباد چابکسر روز پنجشنبه پنجم دیماه به قاسم آباد سفر کردند.

گفتنی است ثبت جهانی چادرشب قاسم آباد نقطه عطف گردشگری و اقتصاد گردشگری شرق گیلان خواهد بود.

مراسم ویژه استقبال از خانم غادا حجاوی روز پنجشنبه با اجرای نمایش ویژه آئینی و سنتی و با حضور باشکوه مردم استان گیلان در میدان پاچال قاسم آباد برگزار شد.

بازدید از نمایشگاه های خانگی، مراکز تولید چادرشب، خانه خلاقیت، مراکز بوم گردی و گفتگو با بافندگان چادرشب از اهداف این سفر یاد شده است.

رئیس منطقه غرب آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی گفته بود: نسبت به ثبت جهانی روستای چادرشب بافی قاسم آباد گیلان امیدوار هستم. برای شورای جهانی صنایع دستی یک سری معیارها در حمایت و ثبت جهانی حائز اهمیت است از جمله رو به زوال نبودن آن رشته از صنایع دستی و ادامه نسل به نسل آن که این موضوع در روستای قاسم آباد به وضوح وجود دارد.
عکس: ابوالفضل شکری

Share