معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ‌ای وزیر کشور؛

از مجموع ۲ هزار واحد راکد استان، ۴۱ واحد در شهرستان فومن قرار دارد

بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ‌ای وزیر کشور در سفر به استان گیلان، با حضور در شهرستان فومن از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کوچیچال شهرستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ‌ای وزیر کشور با بازدید میدانی از شرکت شهاب شیمی پارس در جریان نحوه فعالیت این شرکت قرار گرفت و پس از گفتگو با مدیریت آن از مسائل و مشکلات این واحد تولیدی مطلع شد.
مدیر شرکت شهاب شیمی پارس در این بازدید ضمن معرفی و ارائه توضیح درباره عملکرد این واحد اظهار کرد: شرکت شهاب شیمی پارس در سال ۸۹ در زمینی به مساحت ۲ هزار متر در شهرک صنعتی کوچیچال در شهرستان فومن آغاز به کار کرد. این واحد تولیدی هم اکنون دارای ۵ خط تولید فعال می باشد و تعداد ۱۵ کارگر در آن مشغول به کار هستند. شرکت شهاب شیمی پارس با تولید ۵ نوع محصول در حوزه تولید محصولات بهداشتی مشغول به کار می باشد.
به گفته مدیر این واحد تولیدی، هم اکنون مسأله اصلی پیش روی شرکت، عدم دسترسی به سرمایه در گردش است و با مساعدت و دریافت تسهیلات، این شرکت قادر به فعالیت تولیدی با ظرفیت کامل خواهد بود و این امکان وجود دارد که با ایجاد فرصت شغلی برای ۸۰ نفر کارگر، ظرفیت تولید آن به حداکثر برسد.

آرش فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان این که برنامه ما به حداکثر رساندن ظرفیت تولید واحدهای تولیدی فعال با ظرفیت پایین است، از آمادگی دست اندرکاران اقتصادی استان برای افزایش سرمایه در گردش این شرکت خبر داد.
محسنی فرماندار شهرستان فومن ضمن معرفی و ارائه توضیح در رابطه با وضعیت اقتصادی و تولید در شهرستان، به راهکارهای عملیاتی جهت حمایت از تولید اشاره کرد و افزود: حمایت از شرکت های پشتیبان موجب افزایش تولید در شهرستان خواهد شد.
وی همچنین خواستار اختصاص اعتبار حوادث جهت بازسازی دیواره رودخانه مجاور شهرک صنعتی کوچیچال به طول ۷۰۰ متر شد و افزود: پس از تامین اعتبار پیش بینی شده به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال و معرفی دستگاه متولی، آمادگی آغاز عملیات اجرایی وجود دارد.

از مجموع ۲ هزار واحد راکد استان ۴۱ واحد در شهرستان فومن قرار دارد

دین پرست پس از بازدید از عملکرد این واحد تولیدی، در نشست با مسئولین اقتصادی استان و شهرستان با بیان این که ۶۵ درصد از تسهیلات بانکی باید جهت افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص یابد، افزود: هیچ کاری مهم تر از پیگیری مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیست.
معاون وزیر کشور در ادامه سخنان خود اعلام کرد: ۷ ماموریت به فرمانداران ابلاغ شده است که عبارتند از حفظ اشتغال و تولید موجود در شهرستان، تلاش برای تقویت واحدهای تولیدی فعال با تولید پایین تر از ظرفیت اسمی، احیای واحدهای تولیدی راکد، مراقبت از واحدهای تولیدی بحرانی و مشکل دار، مساعدت و پیگیری بازگشت واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک، تلاش جهت تکمیل واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و همچنین ساماندهی واحدهای نیمه تمام قابل واگذاری به بخش غیر دولتی.
وی افزود: این ۷ وظیفه یکی از پایه های اصلی ارزیابی عملکرد فرمانداران کشور است و همان طور که مقام معظم رهبری بر حمایت از رونق تولید تاکید کرده اند، وظیفه اصلی فرمانداران نیز بر این اساس است.
دین پرست ضمن بیان این که ۸۱۹ بنگاه اقتصادی فعال در فومن وجود که شهرستان را در رتبه ۵ استانی قرار می دهد، از فعالیت حدود ۲۸۰۰ نفر در این واحدها خبر داد و افزود: از مجموع ۲ هزار واحد راکد استان ۴۱ واحد در شهرستان فومن قرار دارد و رتبه استانی این شهرستان ۱۰ است. همچنین ۶۱ واحد فعال با کمتر از ظرفیت اسمی وجود دارد که مستلزم پیگیری مسئولین شهرستان است.
در این بازدید، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری، مدیرکل صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل شهرک های صنعتی استان نیز حضور داشتند.

Share