سخنگوی کمیسیون تلفیق خبرداد؛

اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد | بررسی احتمال افزایش سهمیه بنزین در سال آینده

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ گفت:کمیسیون تلفیق در حال بررسی تغییر سهمیه بنزین برای سال آینده است تا اقدامات لازم برای کمک به مردم به ویژه در ایام خاص مانند عید نوروز، تابستان انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، ظهر امروز (سه شنبه، ۱۰ دی ماه) در تشریح نشست امروز این کمیسیون، گفت:  بخش معافیت های مالیاتی در تبصره ۶ مراعا ماند تا در کمیته مشخصی مورد بررسی قرار بگیرد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه افزود: براساس این تبصره ۱۰ درصد از مشتریان برق درون شهری اخذ می شود تا این اعتبار برای برق رسانی به روستاها و تامین منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک استفاده شود. به عبارتی مقرر شد در سال آینده ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان از محل ۱۰ درصد برق مصرفی از مشترکان شهری گرفته و برای برق رسانی و اجرای طرح هادی استفاده شود.

وی اظهار کرد: مقرر شد در سال آینده قانون مالیات بر ارزش افزوده که به صورت آزمایشی اجرا می شد، برای یک سال دیگر و تا تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس تمدید شود. همچنین در گذشته شرکت ها باید اسناد مربوط به مالیات خود را نگهداری می کردند که براساس تصمیم کمیسیون، ارزش اسنادی که باید نگهداری شود، از ۱۰ به ۳۰ افزایش یافت.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: دولت در سال آینده مکلف شد در معاملات پیمانکاری با هر پرداخت به پیمانکاران مالیات بر ارزش افزوده را نیز به آنان بپردازد و تا زمانی که این پرداخت انجام نگرفته، سازمان امور مالیاتی حق طلب مالیات بر ارزش افزوده و جرایم آن را از پیمانکاران ندارد.

مدارس خیرساز از پرداخت حق انشعاب آب، فاضلاب، گاز و برق معاف شدند

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در سال آینده مقرر شد مشترکان برق و آب که الگوی مصرف را رعایت می کنند، از پرداخت مالیاتی که وزارت نیرو هرساله علاوه بر آب بها دریافت می کرد، معاف شوند، ادامه داد: بر اساس مصوبه، مدارس خیرساز از پرداخت حق انشعاب آب، فاضلاب، گاز و برق معاف شدند و این مصوبه پیشنهادی به بند (م) تبصره ۶ این لایحه الحاق شد.

قوامی تصریح کرد: براساس مصوبه کمیسیون وزارت نیرو در سال آینده بدهی خود به خزانه بابت ماده ۳۲ قانون برنامه بودجه را با مابه التفاوت قیمت های تکلیفی برای طرح های آب، فاضلاب و برق تهاتر می کند.

۷۸۰ میلیارد تومان از طلب و بدهی سازمان های توسعه ای ایدرو و ایمیدرو در سال آینده تهاتر شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ به یکی دیگر از مصوبات کمیسیون متبوعش اشاره کرد و افزود: مقرر شد ۷۸۰ میلیارد تومان از طلب و بدهی سازمان های توسعه ای ایدرو و ایمیدرو در سال آینده تهاتر شود.

قوامی ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون به دانشگاه ها، موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری اجازه داده می شود با تصویب هیات امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۳۹۸ نسبت به اخذ تسهیلات از بانک ها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام کنند. همچنین ۱۰۰ درصد وجوه اداره شده پرداختی از محل بازپرداخت وام های شهریه دانشجویی از سال ۸۵ تا ۹۸ تا سقف ۸۰۰ میلیارد ریال به خزانه کل کشور واریز می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: براساس بند (د) تبصره ۱۶ لایحه بودجه، دولت یک درصد از هزینه شرکت های دولتی سودده را به عنوان منبع شناسایی کرده بود که در کمیسیون این رقم به ۲ درصد افزایش یافت. کمیسیون در بخش هزینه ای از این اعتبار برای ارتقای حقوق فرهنگیان و همسان سازی بازنشستگان استفاده خواهد کرد.

وی درباره پیشنهادات مطرح شده درخصوص کاهش قیمت بنزین یا افزایش سهمیه در بودجه سال آینده گفت: بحث هایی درباره کاهش قیمت سوخت و افزایش سهمیه اینکه آیا امکان این امر وجود دارد، مطرح شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: کمیسیون در حال بررسی موضوع تغییر سهمیه بنزین در بودجه سال آینده است و در این مسیر از مرکز پژوهش ها و دولت نیز نظرخواهی می کند تا اقدامات لازم برای کمک به مردم به ویژه در ایام خاص مانند عید نوروز، تابستان انجام شود.

قوامی ادامه داد: تاکنون مصوبه ای درباره کاهش قیمت بنزین یا افزایش سهمیه نداشتیم، اما پیشنهاداتی در حوزه تغییر در سهمیه وجود دارد.

تعیین تکلیف هدفمندی یارانه ها در بودجه سال ۹۹ فعلا مراعا ماند

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ تصریح کرد: موضوعاتی مانند اوراق مالی، درآمدهای مالیاتی، درآمد حاصل از صادرات نفت و کاهش هزینه های اجتناب ناپذیر در کمیته ای که از کمیسیون تلفیق انتخاب شده اند، در حال بررسی است، به همین دلیل تبصره ۱۴ لایحه بودجه نیز که درباره هدفمندی یارانه هاست تا آماده شدن گزارش کمیته مذکور مراعا ماند.

Share