مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خبر داد

اجرای طرح ساماندهی یادواره‌های شهدا در گیلان | ۳ هزار نفر از فرزندان ایثارگران بیکار هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: طرح ساماندهی یادواره شهدای استان گیلان آماده شده و طی هفته‌های آینده از سوی استاندار به همه شهرستان‌ها و دستگاه‌های مربوطه ابلاغ می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا   به نقل از ایسنا، عبدالله پاکاری از اجرای طرح نهضت دیدار با خانواده‌های شهدا همزمان با هفته بزرگداشت مقام شهدا خبر داد و اظهار کرد: این طرح که از سوی استاندار گیلان تصویب شده از هفته اول اسفندماه سال جاری ابلاغ می شود.

وی اولویت اجرای طرح را خانواده‌های شهدایی دانست که تاکنون سرکشی نشده‌اند و گفت: اجرای این طرح از اسفندماه ۹۸ آغاز و تا اردیبهشت‌ماه ۹۹ ادامه دارد. طی مدت مذکور با همه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان گیلان دیدار می کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ یادواره شهید در طول سال در استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون طرح ساماندهی یادواره شهدای استان گیلان آماده شده و طی هفته‌های آینده از سوی استاندار به همه شهرستان‌ها و دستگاه‌های مربوطه ابلاغ می‌شود.

پاکاری با اشاره به اینکه استان گیلان هشت هزار شهید، ۳۲ هزار ایثارگر، ۲۲ هزار جانباز و ۲۶۰۰ آزاده دارد، تصریح کرد: ایجاد اشتغال و احداث مسکن از مهمترین برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای خانواده‌ها و فرزندان معظم شهدا و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳ هزار نفر از فرزندان ایثارگران در استان گیلان بیکار هستند، گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای این افراد بنیاد شهید پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل روستایی و اجرای پروژه‌های کارآفرینی را در دستور کار خود دارد و منتظر استخدام‌های دولتی نیست.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان احداث مسکن ایثارگران را از برنامه‌های مهم و محوری دانست و یادآور شد: ۱۳ درصد از ایثارگران استان گیلان فاقد مسکن هستند.

پاکاری با بیان اینکه در راستای رفع موانع ساخت مسکن هر ماه از دو شهرستان استان گیلان سرکشی می‌کنیم، متذکر شد: مهمترین مشکل در حال حاضر تهیه زمین برای مسکن ایثارگران است که طبق هماهنگی‌های لازم با راه و شهرسازی و منابع طبیعی به تدریج این موانع را رفع خواهیم کرد تا همه ایثارگران استان صاحب مسکن شوند.

وی همچنین از بازسازی و نوسازی همه گلزارهای شهدای این استان خبر داد و تصریح کرد: استان گیلان ۱۲۸۱ گلزار شهید دارد که صد درصد این گلزارها بازسازی شده است.

Share