معاون میراث فرهنگی گیلان خبر داد

اتمام فاز اول مرمت خانه تاریخی ابریشمی رشت

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از اتمام فاز اول مرمت خانه تاریخی ابریشمی رشت خبر داد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ولی جهانی معاون میراث فرهنگی پنجشنبه ۱۲ دی‌ماه ۹۸ ضمن اعلام خبر اتمام فاز اول مرمت خانه تاریخی ابریشمی رشت، گفت : «خانه تاریخی ابریشمی رشت یکی از بناهای تاریخی استان گیلان است که در سال ۱۳۷۹ با شماره‌ی ۳۳۶۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.»
جهانی افزود: «خانه ابریشمی رشت، در ضلع جنوب شرقی میدان صیقلان (میدان بسیج)، واقع شده است. این خانه یکی از خانه‌هایی است که از دوران قاجار در رشت به‌جا مانده است. خانه‌ ابریشمی متعلق به خانواده‌ حاج میر اسماعیل حاکمی، از اهالی پیر بازار رشت است. او در دوران ناصرالدین شاه، کلانتر رشت بود و در سال ۱۳۱۸ هجری شمسی، حاج میرزا احمد ابریشمی این خانه را خرید و نام خانه‌ ابریشمی به خود گرفت.»
او ادامه داد: «هم اکنون این بنا تحت مالکیت دانشگاه گیلان بوده و فاز اول مرمت این بنا که شامل برچیدن بخشی از سقف و تالار آتیه است از سال ۱۳۹۷ آغاز و در حال حاضر بخش عمده ای از مرمت لازم روی این بنا صورت گرفته است.»
جهانی در پایان تصریح کرد: «تاکنون برای فاز اول مرمت این بنا از محل اعتبارات استانی و بصورت اوراق هزینه شده است و جهت مرمت تکمیلی ۱۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که مستلزم تامین اعتبار از سوی دانشگاه گیلان است.»

Share