توضیحات شرکت آب و فاضلاب گیلان در مورد کیفیت آب شرب

اتصال چاه‎های آب خانگی به شبکه، احتمال آلودگی آب را به دنبال دارد

معاون بهره برداری آبفای گیلان در پایان آمادگی شرکت برای پاسخگویی به شهروندان محترم در خصوص مشکلات مرتبط با کدورت و رنگ آب شرب را از طریق سامانه تماس تلفنی ۱۲۲ اعلام کردو گفت: این سامانه به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شهروندان محترم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب گیلان در مورد گلایه برخی از مشترکین از کیفیت آب توضیحاتی ارائه داد.

مازیار غلامپور معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان گیلان با اشاره به اطمینان از سلامت آب شرب شهروندان، گفت:  مشکلاتی نظیر چاه های خانگی و اتصال آنها به شبکه آب شهری در منازل شخصی و یا اتصال پمپ مستقیم روی شبکه توزیع توسط برخی مشترکین وجود دارد که در مواردی منجر به تلاطم شبکه توزیع و اعتراض مشترکین از کیفیت آب می شود.

وی با یادآوری این مطلب که برای رفع مشکلات ناشی از استفاده همزمان از آب چاه و یا نصب پمپ مستقیم روی شبکه آبرسانی، نحوه صحیح استفاده از پمپ توسط بروشورها و به صورت حضوری توسط روابط عمومی و همکاران بهره برداری به مشترکین آموزش داده می شود، اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با تدوین و اجرای برنامه شستشوی شبانه، نسبت به تخلیه رسوبات از شیر های تخلیه و شستشوی شبکه نیز اقدام می نماید.

غلامپور در مورد مشکلات آب شهر های منجیل، لوشان و رستم آباد نیز گفت: با توجه به اینکه آب این شهرها از منابع زیرزمینی تامین می شود و آب استحصالی به همراه سولفات است، این امر منجر به معترض بودن شهروندان از سنگین بودن آب شده به نحوی که به دلیل رسوب کربنات کلسیم ( سختی موقت) در زمان جوشاندن آب، مردم گمان می کنند آب داراری گچ است، لیکن اطمینان می دهد  براساس نتایج آنالیز شیمیایی در سال های متمادی، تمامی پارامترها در حد مجاز استاندارد می باشد.

معاون بهره برداری آبفای گیلان در پایان آمادگی شرکت برای پاسخگویی به شهروندان محترم در خصوص مشکلات مرتبط با کدورت و رنگ آب شرب را از طریق سامانه تماس تلفنی ۱۲۲اعلام کردو گفت: این سامانه به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شهروندان محترم است.

 

Share