با حضور قهرمانان جهان و المپیک؛

آیین نکوداشت جهان پهلوان تختی در لاهیجان برگزار شد+ تصاویر

محمدرضا طالقانی دارنده ۸ مدال بین المللی در کشتی و رییس سابق فدراسیون کشتی هم ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسم بزرگداشت جهان پهلوان تختی گفت: هرسال به بهانه این مراسم به لاهیجان می آیم و با همراهی دوستان قدیمی خود سعی می کنیم مشکلی را حل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین نکوداشت یاد و خاطره جهان پهلوان تختی در سالن فیاض لاهیجی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور چهره های مطرحی همچون محمدرضا طالقانی و عسگری محمدیان از قهرمانان و پیشکسوتان ارزنده کشتی کشورمان برگزار شد، مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان استان در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم  گفت: ما ورزشکاران زیادی داریم که خاطرات خوبی از آنها داشته ایم اما پس از ۵۰ سال تختی همچنان، تختی مانده چون حُسن رفتارش او را ماندگار کرد نَه مدالهایش.
مریم بخشی با تاکید بر اینکه مَشیِ تختی را باید راه خود قرار دهیم افزود: آرزو می کنم تختی‌ها در ایران زیاد شوند.
در ادامه این مراسم نکوداشت، محمدرضا طالقانی دارنده ۸ مدال بین المللی در کشتی و رییس سابق فدراسیون کشتی هم ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسم بزرگداشت جهان پهلوان تختی گفت: هرسال به بهانه این مراسم به لاهیجان می آیم و با همراهی دوستان قدیمی خود سعی می کنیم مشکلی را حل کنیم  و با پیگیری مسئولین توانستیم فردی که به دلیل دیه ۱۷ سال در زندان بود را به جمع خانواده اش بازگردایم.
وی همچنین افزود: مسئولین اجازه بدهند مردم پهلوان هایشان را خودشان انتخاب کنند.
در این مراسم که علی اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۶۴ توکیو، اکبر فلاح نائب قهرمان کشتی جهان در سال ۱۹۵۵ و عسکری محمدیان ۲ مدال نقره  المپیک در ۱۹۸۸ سئول و ۱۹۹۲ بارسلون حضور داشتند از تعدادی از مدال آوران و قهرمانان کشتی گیلان در سال گذشته تقدیر شد.

Share