دیارمیرزا گزارش می‌دهد

آقای مدیرکل آیا مجلس شهدا جای توهین به رئیس‌جمهوری و تخریب نمایندگان است؟

طبیعی است ترویج ناکارآمدی مسئولان، نسبت دادن اتهامات واهی، تخریب و توهین به رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس که اتفاقاً با آرای عمومی مردم روی کار آمده‌اند، آن‌هم از تریبون‌هایی که به بهانه پاسداشت یاد و خاطره شهدا برگزار می‌شود هیچ نسبتی با اهداف اینگونه مجالس نورانی ندارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هر روش و شیوه‌ای که سبب انتقال مفاهیم اسلامی شود ارزشمند است و برگزاری یادواره‌های شهدا به عنوان مصداق تعظیم شعائر الهی و ابزار آشنایی نسل جدید با آرمان شهیدان همواره از ارزش دو چندانی برخوردار بوده و هست.

اما متاسفانه آنچه که طی سالهای اخیر سبب دوری یادواره‌های شهدا از مسیر اصلی و اهداف غائی خود شده است این بوده که در آستانه برگزاری انتخابات شاهد استفاده ابزاری و جناحی از تریبون یادواره‌های شهدا هستیم.

طبیعی است ترویج ناکارآمدی مسئولان، نسبت دادن اتهامات واهی، تخریب و توهین به رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس که اتفاقاً با آرای عمومی مردم روی کار آمده‌اند، آن‌هم از تریبون‌هایی که به بهانه پاسداشت یاد و خاطره شهدا برگزار می‌شود هیچ نسبتی با اهداف اینگونه مجالس نورانی ندارد.

هنوز چند روزی از سخنرانی یکی از تاریخ نویسان کشور در رشت و طرح اتهاماتی به مقامات عالی کشور نگذشته است که مدیرکل طلبه گیلان در یکی از یادواره‌های شهدا، سخنان خود را برپایه تخریب مسئولان و انتقاد از آنها بابت لوایح چهارگانه و چند موضوع حاشیه‌ای بنا کرد.

مقام معظم رهبری کنوانسیون‌های مرتبط با FATF فرمودند که: «آنچه که من در دیدار با نمایندگان راجع به لوایح چهارگانه و کنوانسیون‌ها گفته‌ام مربوط به اصل کنوانسیون‌ها بود و نه کنوانسیون خاص. لذا با بررسی این لوایح در مجلس مخالفتی ندارم. تا مسیر قانونی خود را طی کند».

وقتی که رهبر انقلاب بر بررسی تخصصی لوایح چهارگانه در مجلس شورای اسلامی تاکید می‌کنند و خواستار بررسی این لوایح در مسیرهای قانونی آن هستند، برخی با استناد به کدام تخصص و استدلال به خود این اجازه را می‌دهند که نمایندگان موافق تصویب این لوایح را ضدشهدا، ضدانقلاب و ضد دین معرفی کنند؟ حضور آنها در گلزار شهدا را به باد تمسخر بگیرند، آن‌ها را شمر بخوانند و جانباز جنگ صفین! آیا اینگونه اظهارات در مسیر اهداف و آرزوهای شهدا بوده یا در مسیر هوای پست مادی و نفسانی؟ توهین به شعائر الهی است یا تعظیم آن؟! از سوی دیگر آیا اینگونه اظهارات تضعیف جایگاه مجلس نیست؟ وقتی به راحتی با سوءاستفاده از تریبون‌ها دست به تخریب و تکفیر دیگران می‌زنید چگونه انتظار دارید، مجلس در همه امور شفافیت به خرج دهد؟!

در بخش دیگری از اظهارات خود گفته‌اید که آن فرد عمامه به سر که مقام ارشد اجرایی کشور است{اشاره به رئیس جمهوری} در سفر به گیلان تا ساعت ۳ در جلسه نشسته و نماز نخوانده است. و بعد هم از مردم گلایه کرده‌اید که «حواس پرتی‌ها در انتخابات باعث شده چنین آدم‌هایی بر ما مسلط شوند. با انواع فریب ۲۴ میلیون رأی دزدیدند.» روحانی چه خوب و چه بد با آرای مردم روی کار آمده حتی اگر ما هم به او رأی نداده باشیم. هر دولتی نیز باید پاسخگوی عملکرد خود باشد اما دموکراسی و مردم‌سالاری یعنی اینکه به آرا و نظر مردم احترام بگذاریم حتی اگر مخالف نظر ما باشد. آن نماینده مجلسی هم که وارد بهارستان شده با رأی مردم چنین جایگاهی را کسب کرده بنابراین دزدی رأی از زبان هرکسی بیرون بیاید زیر سؤال بردن نظر مردم بوده و عمل ناپسندی است؛ چه برسد که آن فرد در این نظام مسئولیت هم داشته باشد.

اینکه چگونه پس از چندین ماه، امروز یاد فاکتور غذای سفر اعضای هیات دولت به گیلان افتاده‌اید و برای تنها عضو گیلانی کابینه دولت هم تأسف خورده‌اید، خود جای سؤال است. اما در این شرایط جنگ رسانه‌ای و اقتصادی که تمام تمرکز دشمن بر این نکته قرار گرفته که بین مردم و نظام فاصله بیندازد، دولت را بی اعتبار کند و مسئولان را ناکارآمد نشان دهد، آیا این پسندیده است که در بین چندصد نفر از مردمی که برای پاسداشت مقام شهدا گرد هم آمده‌اند، شبهه فاکتور غذای نجومی را مطرح کنیم و یا بدون ارائه اسناد و مدارک و با به‌کارگیری ادبیاتی نامتعارف بگوییم که «آن‌ها کوفت بخورند، آن غذا زهر بشود و غده سرطانی بر جانشان بیفتد!».

چندی پیش یکی از آقایان با انتقاد از اینکه نزدیک بوده در موکب اربعین آبروی گیلان برود، در یادداشتی نوشته بود که همین طلبه «گاهی به دلیل عدم تشخیص اولویت‌ها و خرد شدن در برخی موضوعات، خود آزاری می‌کند و موجبات فشارهای عصبی و جسمی برای خود فراهم می‌سازد. وقتی باید با فلان دوست و همکار قدیمی خود درگیر شود، او را تا مرز نابودی تخریب کرده و از خود می‌راند. اگر کاری به دست او و توسط او و با اراده او انجام نپذیرد، با آن فعل و تصمیم به مقابله بر می‌خیزد. او جلساتی را دوست دارد که آنچه گفت اجراء شود. با اینکه فرصت گفتگو در گیلان و در کربلا را داشت، هیچ قدمی برای نزدیک‌سازی مواکب برنداشت، از ابتدا تا انتهای دسته اربعینی هم حضور نداشت، اواخر کار آمد و در جمع عزاداران و سایر روحانیون نرفت و با چند نفر درگیری لفظی پیدا کرد و یکی از روحانیون اربعینی را فتنه‌گر و همراه با فتنه‌گران نامید…»

در پایان بار دیگر با خودتان خلوت کرده و یکبار دیگر اظهاراتتان را مرور کنید و به این سؤال پاسخ دهید که آیا توانسته‌اید پیام شهدا را به خوبی به جوانان انتقال دهید تا بلکه از چنین یادواره‌هایی چیزی بیاموزند؟ به عنوان یک چهره سیاسی و فرهنگی انتظار می‌رود که از دروغ و هتاکی بپرهیزید و هر حرفی که می‌گویید، با سند و مدرک باشد نه اینکه سیاست‌زده و قدرت‌زده شوید که هر حرفی را در هرجایی بیان کنید و همه به این نتیجه برسند که در حال بهره‌برداری‌های جناحی از مراسم‌ها هستید.

 

Share