مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان خبر داد:

آغاز عملیات واگذاری زمین؛ ایثارگران گیلانی صاحب خانه می‌شوند

عبدالله پاکاری در جلسه کمیته مسکن ایثارگران استان گیلان از تعیین دو قطعه زمین در محدوده مسکن مهر رشت برای واگذاری به ایثارگران خبر داد و اظهار کرد: دو قطعه ۱۵ هکتاری و ۲۵ هکتاری بخشی از مشکل مسکن ایثارگران را حل می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  عبدالله پاکاری در جلسه کمیته مسکن ایثارگران استان گیلان از تعیین دو قطعه زمین در محدوده مسکن مهر رشت برای واگذاری به ایثارگران خبر داد و اظهار کرد: دو قطعه ۱۵ هکتاری و ۲۵ هکتاری بخشی از مشکل مسکن ایثارگران را حل می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ ایثارگر از امتیاز واگذاری زمین بهره مند خواهند شد، گفت: کلیه ایثارگران شهرستان رشت که ۳۵ درصد کل ایثارگران استان گیلان را تشکیل می دهند، خانه دار خواهند شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از واگذاری قطعه ۱۵ هکتاری به ۴۰۰ ایثارگر خبر داد و متذکر شد: همچنین جانبازان بالای ۵۰ درصد استان گیلان در دو قطعه زمین تعریف شده سهم دارند. البته ایثارگران ۷۰ درصد به بالا دارای شرایط ویژه ای هستند.

پاکاری با اشاره به تعرفه ۵۰۰ ایثارگر برای دریافت قطعه ۲۵ هکتاری، خاطرنشان کرد: مراحل واگذاری و انعقاد تفاهم نامه با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان انجام می شود.

علی اوسط اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز، با اشاره به قرار گرفتن مسکن مهر رشت در ضلع جنوبی شهر، اظهار کرد: رشت محصور در اراضی کشاورزی است و لذا امکان واگذاری زمین در آن بسیار کم است.

وی با اشاره به تراکم جمعیتی بالا در استان گیلان و شهر رشت، یادآور شد: مسکن مهر رشت تنها عرصه قابل واگذاری از سوی اداره کل راه و شهرسازی است و امکان ارائه خدمات زیربنایی وجود دارد.

معاون عمرانی استاندار گیلان به تعرفه دو قطعه ۱۵ و ۲۵ هکتاری در مسکن مهر رشت اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم برای واگذاری قطعه ۱۵ هکتاری به ۴۰۰ ایثارگر انجام شده است، البته هنوز از حیث امکانات اولیه همچون آب و برق و گاز و فاضلاب شرایط مساعد نیست.

اکبری مقدم محدودیت های مالی دولت را یکی از موانع واگذاری دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۸۰۰ واحد مسکن مهر دارای پیشرفت ۹۰ درصدی است، اما هنوز امکانات زیربنایی ندارد.

Share