شهردار انزلی در جلسه شورای اداری مطرح کرد:

۱۶۰ قلاده سگ‌های بلاصاحب جمع آوری شد | شناسایی نقاط حادثه خیز در شهر

شهردار انزلی اظهار داشت: تا به امروز حدود ۱۶۰ قلاده سگ های بلاصاحب جمع آوری شده و در هر دوره بعد از گذراندن مراحل درمانی، واکسیناسیون و عقیم سازی رها سازی می شوند و در حال حاضر برای این حیوانات برای مدت ۱ ماه غذا ذخیره کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی برگزار شد و حسن پورقربان اهم اقدامات شهرداری بندرانزلی در ستاد بحران را اعلام کرد.

شهردار بندرانزلی با بیان اینکه گزارشات مردمی را از طریق سامانه ۱۳۷ بصورت شبانه روزی دریافت می کنیم و چنانچه در هر زمانی تماس برقرار گردد موضوع در اسرع وقت پی گیری می شود اظهار کرد: سعی به تشکیل ساختار سازمانی مناسب برای ستاد مدیریت بحران بر اساس چارت سازمانی جهت آمادگی پایدار و اقدام موثر در زمینه فرماندهی در زمان بحران که بصورت منطقه بندی در محلات انزلی مشخص شده کردیم.

شهردار بندرانزلی گفت: خوشبختانه از سال گذشته سالن چند منظوره را در محل پارک ۱۷ هکتاری افتتاح نمودیم که مکمل ستاد بحران ما بوده و در صورت بروز حوادث احتمالی از آنجا به عنوان اسکان موقت افراد استفاده می شود.

وی افزود: تعداد ۴۷۰ تخته چادر از سوی هلال احمر در محل ستاد بحران در محل پارک ۱۷ هکتاری برای اسکان افراد در نظر گرفته شده است.

پورقربان با اشاره به برگزاری مانور در تاریخ ۱۰ آذر ۹۸ با همکاری اداره بنادر، راهداری، آبفا و هلال احمر افزود: با ۷۲ دستگاه ماشین آلات مختلف این مانور را در سطح شهر جهت اعلام آمادگی و ایجاد اطمینان در شهروندان برگزار نمودیم.

شهردار بندرانزلی تصریح کرد: هرس درختان را بر اساس نظریه کمیسیون فضای سبز برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی انجام دادیم.

پورقربان با بیان اینکه شناسایی نقاط حادثه خیز در شهر و تلاش برای رفع آن ادامه دارد، اظهار کرد: عملیات لوله گذاری در حال حاضر با انعقاد قرارداد با دو پیمانکار لوله گذاری در غازیان و انزلی در حال اجرا می باشد و لوله گذاری آب های سطحی منطقه اطبا به سمت دریا با ۴ لوله همزمان در حال اجرا است.

شهردار انزلی در ادامه با اشاره به اولین پناهگاه سگ های بلاصاحب در استان گیلان اظهار داشت: تا به امروز حدود ۱۶۰ قلاده سگ های بلاصاحب جمع آوری شده و در هر دوره بعد از گذراندن مراحل درمانی، واکسیناسیون و عقیم سازی رها سازی می شوند و در حال حاضر برای این حیوانات برای مدت ۱ ماه غذا ذخیره نمودیم.

پورقربان با ذکر اینکه حدود ۵۰ تن نمک برای زمان بحران تهیه کردیم، گفت: در غازیان حدود ۱۵ کیلومتر و در انزلی حدود ۱۴ کیلومتر لایروبی نمودیم که این میزان نسبت به سال های گذشته بی سابقه بوده است و زمان انتظار برای تخلیه آب یا آبماندگی را به حداکثر دو ساعت کاهش داده ایم و با اقدامات بعدی که صورت خواهد گرفت این زمان را نیز کاهش می دهیم.

شهردار بندرانزلی عنوان کرد: بعضی آبگرفتگی ها مربوط به معابر نیست و پایین بودن سطح برخی از خانه ها نسبت به سطح جاده موجب این اتفاق می شود. هر چند در صورت تماس شهروندان، نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام می‌شوند. در بعضی موارد نیز آبگرفتگی ها به دلیل شکستگی لوله های آب اتفاق می‌افتد و ضروری است که شهروندان با صبر و حوصله نیروهای شهرداری را در انجام وظایف خود در این مواقع همراهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرمت پل قلم گوده را از پارسال آغاز کردیم و از یکی دو روز آینده نسبت به تکمیل آن اقدام خواهیم کرد که هزینه اجرایی آن از محل اعتبارات استانی بوده است و از فرماندار محترم بابت آن تشکر می‌کنم.

پورقربان با بیان اینکه درز انبساط پل ولایت غازیان در سال ۸۶ بر اثر رفت و آمد ماشین های سنگین دچار خرابی شده بود گفت: از سال ۸۶ تا به حال برای ترمیم آن اقدامی نشده بود و انجام این پروزه پروسه ای را دارد و یکی از دلایل انجام نگرفتن این پروژه هزینه بالای آن بود که  امسال با ۳۰۰ میلیون تومان هزینه از محل اعتبارات استانی و جاری شهرداری این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

Share