مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان:

۶ جوینده عتیقه در گیلان دستگیر شدند

امیرانتخابی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از دستگیری ۶ حفار غیرمجاز در شهرستان‌های کوچصفهان و رودسر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «شهرود امیرانتخابی» با اشاره به حفاری‌های غیرمجاز توسط برخی سودجویان گفت: متاسفانه برخی افراد ناشناس و سودجو به قصد تحصیل اشیاء عتیقه اقدام به حفاری‌های غیرمجاز در استان می‌کنند که با هوشیاری و اطلاع مردم دستگیر می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به دستگیری ۶ نفر از حفاران غیر مجاز در کوچصفهان و رودسر ادامه داد: بنا به گزارش تلفنی مردمی، عده‌ای از افراد ناشناس و سودجو در روستای شکارسرای کوچصفهان در حال حفاری غیرمجاز بودند که با اخذ دستور قضایی فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره‌کل با همکاری نیروی انتظامی رشت دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این افراد گودال بزرگی به ابعاد چهار در چهار متر جهت تحصیل اشیاء عتیقه حفاری کرده بودند تصریح کرد: طی این عملیات چهار نفر از حفاران غیرمجاز که سه تن از آنان تبعه کشور افغانستان هستند، دستگیر و پس از بازجویی‌های اولیه به اتهام حفاری غیرمجاز جهت تشکیل پرونده و رسیدگی به بزه انتسابی به مرجع قضایی شهرستان رشت ارجاع داده شدند.

امیرانتخابی همچنین از دستگیری ۲حفار غیرمجاز در رودسر گیلان خبر داد و بیان کرد: مامورین گلوگاه ایست و بازرسی شهر چابکسر در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو پژو پارس مظنون شدند که پس از بازرسی و تفتیش خودروی مزبور با اخذ دستور قضایی فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، تعداد ۲ دستگاه فلزیاب کشف و ۲ تن از سرنشینان خودرو دستگیر شدند.

وی خاطرنشان ساخت: با حضور مسئول پایگاه حفاظتی رودسر در محل گلوگاه، مراتب در حضور حاضرین طی صورت‌جلسه‌ای تنظیم و افراد دستگیر شده پس از بازجویی‌های اولیه جهت تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان رودسر ارجاع داده شدند.

Share