مهرداد لاهوتی در صحن علنی مجلس:

یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن برنج وارد کردیم | کدام کشور این بلا را بر سر خود می‌آورد؟

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادعا کرد: درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین بین مردم توزیع نشده است. از مجلس می‌خواهم که این موضوع را دنبال کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مهرداد لاهوتی در جلسه علنی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: حادثه تلخ بنزین نباید اتفاق می‌افتاد اما اتفاق افتاد. خود شما بارها گفتید که درآمد حاصل از این افزایش قیمت را بین مردم توزیع می‌کنید. من از مجلس می‌خواهم که این موضوع را به جد دنبال کند؛ زیرا این اتفاق نیفتاده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با استناد به سخنان صبح حسن روحانی در صحن علنی گفت: آقای روحانی گفتند امسال ۵۵۰ هزار تن برنج بیشتر تولید کردیم. ایشان درست گفتند ما امسال بالای سه میلیون تن برنج تولید کردیم، مصرف سرانه ما اما دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن است. در چهار ماه اول همین امسال اما یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن برنج وارد کردیم. کدام کشور این بلا را بر سر خود می‌آورد؟ بارها گفته‌ام که در تحریم‌ها اگر نمی‌توانیم اقتصاد را مدیریت کنیم حداقل قوت کشور را خودمان تامین کنیم.

لاهوتی در پایان تذکر خود تاکید کرد: ما که نمی‌توانیم جلوی تغییر کاربری زمین را بگیریم. کشاورز می‌گوید من کشاورزی می‌کنم اما منافع سرمایه‌داران نباید فدای منافع کشاورزی و عموم بشود. حق التدریسان نیز باید وضعیت‌شان رسیدگی شود. ما برای آنها قانون نوشته‌ایم.

Share