افتخاری در صحن علنی مجلس؛

گیلان در رنج به سر می‌برد | سوداگران زمین زندگی مردم بی‌پناه روستایی را به تاراج می‌برند

عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: گیلان سر سبز که مقصد سفر همه ایرانیان است در رنج به سر می برد، سرسبزی اش محرومیتش را از دید مستقیم مسئولین پنهان کرده است، زیست گیلان دست خوش زباله شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمدمهدی افتخاری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ابتدا بنا داشتم در فرصت اندکی که در اختیار من است از عملکرد این دوره مجلس که افتخار حضور آن دارم گزارشی تقدیم مردم کنم اما چون متاسفانه در زمانی واقع شده ایم که با بی تدبیری برخی مسئولین  اجرایی کشور بیشتر فشارها بر دوش مردم خصوصا اقشار آسیب پذیر سنگینی می کند ترجیح می دهم تحلیلی کوتاه از شرایط فعلی داشته باشم و از درد های مشترک بگویم که مردم ایران را در رنج قرار می دهد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از غم بی توجهی به زندگی  و معاش مردم کشور که انقلاب به دست آنها رقم خورد و اینک به خاطر توسعه و پیشرفتی که نگاهش به بیرون بود شرمنده موکلین خود هستیم و نتیجه این شد که دولت با شعارهای سیاسی و نه برنامه محوری نتوانست بر مشکلات اساسی خود فائق آید و نگاهش را به بیرون مرزها دوخته و عملکرد خود را به همکاری و همراهی دیگر دول گره زده و در نتیجه برجام و فرجام برای او از غم نان مردم مهم تر شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه همه راه حل ها به کدخدای پوشالی استعمار وصل می شد و نتیجه ای حاصل نشد و همه وعده ها بر باد رفت، اظهار داشت: یکسال از نقض تعهدات توسط شیطان بزرگ می گذرد و همچنان به وعده و وعیدهای توخالی اروپایی های بدتر از آمریکا دل بسته ایم، بین اروپا و آمریکا هیچ فرقی نیست اگر به ملت تکیه کنید آنها (غربی ها) در برابر شما سر تسلیم فرود می آورند، البته ملت کار خود را تحت دستور مقام معظم رهبری آگاه و نکته سنج خویش انجام داد، همان طور که ایران اول انقلاب، کارتر را از ریاست جمهوری آمریکا پایین کشید دوباره این تجربه جهانی استقلال در برابر استکبار تکرار شود.

این نماینده مجلس بیان کرد:امروز ۲۴ آذر ماه سال روز فرمان ۸ ماده ای حضرت امام (ره) در زمینه حقوق خصوصی، حقوق بشر و حقوق شهروندی است که به عنوان منشور کرامت انسان نامگذاری شده است و یادمان باشد حکومت ها مشروعیت خود را از مردم گرفته اند و تداوم و پایداری آنها نیز به خواست مردم است.

افتخاری با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت گفت: سران قوا بدون اطلاع مجلس نسبت به گرانی بنزین تصمیم گرفته اند، تصمیمی بی مهابا و ناپخته که کشور را در جایی قرارداد تا مقام معظم رهبری برای جلوگیری از تزلزل نظام تصمیم گیری مجبور شد از آنها و تصمیم آنها حمایت کنند تا تبعات جبران ناپذیری این تصمیم دامن کشور را نگیرد. اما حضرت آقا تاکید کردند باید مراقبت شود تا افزایش قیمت بنزین موجب گرانی نشود. از دولت و قوه قضاییه می خواهم این موضوع مهم را که تکمیل کننده فرمان مقام معظم رهبری و پیش شرط حمایت ایشان است را به درستی اجرا کنند.

وی با اشاره به شرایط مناطق کمتر توسعه یافته گفت: با وجود اینکه در قانون بر ضرورت توجه به مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته تاکید و تکلیف شده اما از اولویت دولت خارج شده است،  اگردر قوانین مزایایی برای جذب سرمایه به این مناطق تعریف شده اما دولت در جایی دیگر با اتخاذ تصمیمات مغایر، آنها را بی اثر می کند.

این نماینده مجلس با اشاره به بودجه سال ۹۹ گفت: اگرتحریم ها فرصتی برای کاهش وابستگی به نفت به وجود آورده و دولت نیز امید می دهد که نقش منابع نفتی را در بودجه ۹۹ بسیار کمرنگ کند ولی این نگرانی وجود دارد که بار این تغییر رویکرد بودجه ای به مردم و اقشار آسیب پذیر منتقل شود، دولت نباید کمبود منابع را صرفا متوجه مالیاتی که فقط از اقشار متوسط به پایین کسب می کند، کند بلکه باید دیگر منابع را مورد توجه قرار دهد و هزینه ها را مدیریت کند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس تاکید کرد: گیلان سر سبز که مقصد سفر همه ایرانیان است در رنج به سر می برد، سرسبزی اش محرومیتش را از دید مستقیم مسئولین پنهان کرده است، زیست گیلان دست خوش زباله شده، سوداگران زمین با سوء استفاده از ظرفیت های گردشگری، گیلان را به سطوح آورده، کشاورزی را منهدم کرده، زندگی مردم بی پناه روستایی را به تاراج می برند تا دوباره سیستم مالک و رعیتی  جدید به پا شود. روستاها و شهرهای شان محروم و کمتر از توسعه مانده است از دولت می خواهم لیست نقاط محروم و کمتر توسعه یافته را بازنگری کرده و روستاها و شهرهای کوچک گیلان را یکبار دیگر مورد بررسی قرار دهند تا مبنای توسعه قرار گیرد.

وی بیان داشت: وزیر ورزش و جوانان از شما خواستیم مجتمع ورزشی انقلاب را که سالها رها شده است را سامان دهید نمی دانستیم که ورزشگاه آزادی را که امید جوانان است را از ما می گیرید. مگر نمی دانید فومن تیم فوتبال در لیگ ۲ کشور دارد؟ تا کی در بیرون از خانه خود بازی کند؟ دستور تسریع عملیات و بهره برداری  از مجتمع ورزشی انقلاب را صادر کنید.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی تا کی مردم روستایی دو شهرستان جاده ها را شن ریزی و زیر سازی کنند و هزینه پرداخت کنند اما هزینه ها هدر رفته و آسفالت روستایی انجام نشود؟ تا کی مردم روستای حوزه انتخابیه بنده منتظر آسفالت باشند؟ مردم تا کی از جاده های خاکی رنج ببرند؟

وی گفت: رحمانی وزیر کشور اگر چه امروز وظیفه برنامه ریزی در خصوص انتخابات مجلس را دارید اما مردم فومن و شفت از وضع کوچه ها و معابر شهری ناراضی هستند توجه ویژه ای به شهرداری کنید. وزیر بهداشت در شورای اداری استان قول دادید دستگاه سی تی اسکن و دستگاه دیالیز برای بیمارستان های حوزه انتخابیه تهیه شود اما انجام نشده است. وزیر نفت عملیات کار توزیع گاز را تسریع کنید.

Share