وزیر نیرو خبر داد:

گرانی در راه است؛ تعرفه آب و برق در سال آینده ۷ درصد افزایش می‌یابد

وزیر نیرو می‌گوید براساس تصمیم دولت، وزارت نیرو اجازه افزایش بیش از ۷ درصدی تعرفه آب و برق را ندارد، بنابراین تعرفه آب و برق در سال ۹۹ تنها ۷ درصد افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه نشست کمیسیون کشاورزی مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: در فصل بررسی بودجه، تمام دستگاه ها از جمله وزارت نیرو موظف است با کمیسیون های مجلس شورای اسلامی تعاملات لازم را داشته باشند.

وی افزود: آب و برق علیرغم نقش مهم و تاثیرگذار در تمامی عرصه ها به عنوان صنعت زیرساختی، از نظر بودجه ای به منابع داخلی و فروش محصولات به مصرف کنندگان متکی است البته وزارت نیرو از بودجه عمومی دولت نیز بهره مند می شود.

عضو کابینه دوازدهم اضافه کرد: در لایحه بودجه سال ۹۹ مجموع اعتبارات وزارت نیرو حدود ۹هزار میلیارد تومان است.

اردکانیان ادامه داد: پویش “الف، ب، ایران” از مهر ماه آغاز شد و به مردم وعده داده شد تا پایان امسال ۲۲۷ طرح آب و برق با سرمایه گذاری حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان در تمام استان ها اجرایی شود.

وزیر نیرو درباره میزان افزایش قیمت آب و برق در بودجه سال ۹۹، تصریح کرد: براساس تصمیم دولت، وزارت نیرو اجازه افزایش بیش از ۷ درصد تعرفه آب و برق را ندارد، اگرچه تورم بیش از این عدد بوده و قیمت کالاهایی که برای تولید آب و برق استفاده می شود بیشتر است اما تعرفه آب و برق در سال ۹۹ تنها ۷ درصد افزایش می یابد.

Share