سخنگوی هیئت رئیسه مجلس؛

کمیسیون تلفیق تا ۲ هفته دیگر بررسی لایحه بودجه ۹۹ را آغاز می‌کند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه بودجه ۹۹ در کمیسیون‌ تلفیق تا ۲ هفته آینده خبر داد و گفت: فعلاً نمی‌توان بر روی پایدار بودن یا عدم پایداری درآمدهای بودجه پیش‌داوری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی اظهار داشت: فرآیند بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ از امروز در کمیسیون‌های تخصصی مجلس آغاز شده است بنابراین انتظار داریم با اتمام روند کار نمایندگان در این بخش، لایحه بودجه تا ۲ هفته آینده به کمیسیون تلفیق ارسال شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه نظرات کارشناسی مختلفی درباره ساختار لایحه بودجه ۹۹ وجود دارد عنوان کرد: برخی از صاحب‌نظران معتقدند که برای سال ‌آینده با کسری بودجه روبه‌رو نخواهیم شد و در صورت کسری بودجه نیز مشکل مربوطه با اوراق مشارکت و اوراق قرضه قابل جبران است.

عباسی دیدگاه برخی دیگر از کارشناسان مخالف و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر کسری بودجه در سال آینده را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این دسته از افراد معتقدند در حوزه هزینه‌ها کسری بودجه اتفاق نمی‌افتد اما در بخش تملک دارایی‌ها احتمال دارد که با کسری‌هایی در سال آینده روبه‌رو شویم.

وی فروش نفت و یا استفاده از اوراق مشارکت برای مقابله با بحث کسری بودجه سال ۹۹ را یکی از راهکارهای پیشنهاد شده نمایندگان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه لایحه بودجه ۹۹ هنوز در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی نشده بنابراین در مورد وضعیت بودجه نمی‌توان پیش‌داوری کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پس از اتمام کار کمیسیون‌های تخصصی، لایحه بودجه ۹۹ جهت بررسی به کمیسیون تلفیق می‌رود ابراز داشت: در این کمیسیون‌های تخصصی احتمال کسری بودجه و میزان پایدار بودن درآمدهای مندرج در آن به خوبی مشخص می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی چاره‌اندیشی برای عدم تحقق یافتن درآمدهای موجود در لایحه بودجه ۹۹ را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در روزها و هفته‌های آینده کاملاً مشخص می‌‌شود که اگر کسری بودجه‌ای قرار است اتفاق بیافتد دقیقاً در چه ردیف و در چه بخشی به وقوع می‌پیوندد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عدم تکیه لایحه بودجه به درآمدهای نفتی و اصلاح ساختار آن را در این برهه از زمان یکی از ضروریات مورد تأکید مجلس دانست و گفت: کشور هم‌اینک با مشکلات و تنگناهای عدیده اقتصادی و مالی روبه‌رو است بنابراین باید روی منابع جدید و پایدار درآمدی نظیر مالیات‌‌ها توجه بیشتری شود.

Share