ذوالقدر با اشاره به گزارش امیر سیاری در کمیسیون فرهنگی:

کمبود ۷۵ هزار نیروی کادر در ارتش|در حوزه نیروی انسانی و معیشت ارتش دچار مشکل است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به گزارش عملکرد مسئولان فرهنگی- ورزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: در نشست کمیسیون مطرح شد که برخی زیرساخت‌های فرهنگی-ورزشی ارتش مربوط به ۵۰ سال قبل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیده فاطمه ذوالقدر در تشریح نشست کمیسیون فرهنگی مجلس، عنوان کرد: استماع گزارش عملکرد مسئولان فرهنگی- ورزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط امیردریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد ارتش نخستین دستور کار کمیسیون فرهنگی بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با استناد به گزارش ارائه شده در نشست امروز که درباره کمبودها و مشکلات ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: در گزارش امروز عنوان شد که برخی از زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی ارتش مربوط به ۵۰ سال قبل بوده که نیاز به بازسازی دارد.

کارکنان ارتش سرانه فرهنگی و ورزشی ندارند/ کمبود ۷۵ هزار نیروی کادر در ارتش

وی ادامه داد: همچنین در گزارش مطرح شده، عنوان شد که کارکنان ارتش سرانه فرهنگی و ورزشی ندارند و در حوزه نیروی انسانی و معیشت امروز ارتش دچار مشکل است. در مسائل عقیدتی فقط ۷۰۰۰ تومان سرانه هر نیرو در سال در نظر گرفته شده و برای غذا در ماه ۲۵۰ هزار تومان است و همچنین  تاکید شد که آنها با کمبود نیرو مواجه بوده و شاهد کمبود ۷۵هزار نیرو هستند.

وی با اشاره به دارا بودن ارتش از ۷ دانشگاه و ۲۳ مرکز آموزش، ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده، در حال حاضر ۲۵ هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی ارتش مشغول به تحصیل و یادگیری آموزش‌های نظامی هستند.

درخواست برای ارتقای جایگاه ارتش در شورای عالی فضای مجازی

ذوالقدر یکی از اقدامات مثبتی که در ارتش آغاز شده را آموزش مهارتی به سربازان بر اساس تفاهمنامه منعقد شده با سازمان فنی و حرفه‎ای کشور دانست و گفت: درخواست‌هایی هم در نشست امروز مطرح شد که یکی از آن‌ها تقویت جایگاه ارتش در شورای عالی فضای مجازی بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نهایتا مقرر شد موارد شده به ویژه در حوزه فرهنگی از طریق کمیته برنامه و بودجه کمیسیون فرهنگی پیگیری و در بودجه سال آتی دیده شود.

Share