آیت الله فلاحتی در دیدار با بذرپاش:

کار ما ساختمان‎سازی و برج سازی نیست | بعضی‎ها دل مقام معظم رهبری را به درد آوردند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: با ارائه آموزش های مناسب باید تلاش شود فرهنگ کارآفرینی و مولد در جامعه ترویج شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مهرداد بذرپاش رئیس هیئت مدیره بنیاد احسان برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به عقب ماندگی ۱۰۰ ساله کشور اظهار کرد: در مدت ۴۰ سال گذشته به دلیل وسعت عقب ماندگی ها هر قدر تلاش می شود فعالیت های انجام شده، دیده نمی شود.
وی به تلاش مضاعف نهادهای برآمده از انقلاب به ویژه نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: طی چند مرحله سیل که در گیلان داشتیم حدود ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به مناطق مختلف استان وارد شده، اما هنوز آسیب ها جبران نشده است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه آموزش کارآفرینی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مهم است، تصریح کرد: با ارائه آموزش های مناسب باید تلاش شود فرهنگ کارآفرینی و مولد در جامعه ترویج شود.
آیت الله فلاحتی، تلاش بنیاد احسان برکت را مضاعف دانست و بیان کرد: به دلیل اینکه ویرانه ها بسیار است، فعالیت های در حال انجام دیده نمی شود.
وی، اولویت سنجی اجرای برنامه ها توسط بنیاد احسان را مهم ذکر کرد و گفت: توجه به اولویت ها نباید مغفول بماند ضمن اینکه به افرادی که در مسیر شخصی سازی حرکت می کنند نباید توجه شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر رسانه ای شدن فعالیت های بنیاد برکت، خاطرنشان کرد: آگاهی مردم نسبت به فعالیت های انجام شده توسط نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری اثرگذار است.
آیت الله فلاحتی به بعضی فعالیت های انجام شده غیر عقلانی و حتی غیر دیانتی در گذشته گیلان اشاره کرد و یادآور شد: اکنون صورت خود را با سیلی سرخ نگه می داریم اما هرگز حرکتی که خلاف شرع باشد، انجام نمی دهیم.
وی با بیان اینکه کار ما ساختمان سازی و برج سازی نیست، اظهار کرد: بعضی ها در برخی نقاط کشور دل مقام معظم رهبری را به درد آوردند.
امام جمعه رشت توجه به رونق تولید را مهم ذکر کرد و افزود: با توجه به گذشت حدود ۹ ماه از سال، مقام معظم رهبری نسبت به رونق تولید گلایه دارند بنابراین به بخش مولد جامعه باید بیشتر توجه کرد.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: بخش مولد اشتغالزا است و به مطالبات رهبر معظم انقلاب توجه دارد در صورتی که اقدام های رفاهی بخشی نگری است.

برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال ۳۰۰ هزار نفر در کشور
رئیس هیئت مدیره بنیاد احسان نیز در دیدار مذکور به برنامه ریزی برای ایجاد ۵۰ هزار شغل توسط این بنیاد در کشور برای امسال اشاره کرد و گفت: تاکنون ایجاد ۴۰ هزار شغل تحقق پیدا کرده است.
مهرداد بذرپاش از برنامه ریزی برای ایجاد ۳۰۰ هزار شغل توسط بنیاد برکت در سال ۱۳۹۹ خبر داد و افزود: سال آینده ۱۰۰ هزار طرح در راستای ایجاد اشتغال ۳۰۰ هزار نفر در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم اجرا می شود.
وی با اشاره به اختصاص ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در گیلان، بیان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۳۰ فقر وام در استان پرداخت شده ضمن اینکه اهدای ۱۳۰ فقره جهیزیه، ۴ هزار بسته به دانش آموزان و ۲۲۰ درمان خانواده های نیازمند از جمله برنامه های حمایتی بنیاد برکت در گیلان است.

Share