با انجام آیینی ویژه به وسیله دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران؛

پلاک کوبی تداوم فعالیت شهر خلاق خوراک شناسی انجام می‌شود

همزمان با فرا رسیدن روز رشت، با انجام آیینی ویژه با حضور دکتر ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، پلاک کوبی تداوم فعالیت شهر خلاق خوراک شناسی رشت انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در نشستی که شهردار رشت و مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و مسوولان ارشد این کمیسیون داشتند، برنامه های آینده شهر خلاق رشت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حجت‌الله ایوبی با اشاره به اینکه نشانه هایی از حرکتها و اقدمات مثبت در برنامه های اجرایی شهر خلاق خوراک مشاهده می شود، از اجرای این برنامه ها استقبال کرد و گفت: شور و اشتیاق مدیریت برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت قابل توجه و تحسین است.

وی با تاکید بر اینکه شهر رشت با پیشینه فرهنگی در بسیاری از زمینه ها پیشتاز بوده که این ویژگی می تواند این شهر را به شهری برای اجرای پایلوت بسیاری از برنامه های یونسکو تبدیل کند، گفت: ما از همه برنامه های فرهنگی و پیشنهادهای ارزشمند در این زمینه حمایت و پشتیبانی می کنیم.

دکتر ایوبی از برگزاری نشست چهار شهر خلاق یونسکوی ایران(رشت، اصفهان، بندرعباس و سنندج)توسط وزارت کشور در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در این نشست رئیس شورای شهر، شهردار، رئیس کمیسیون فرهنگی و مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق دور هم گرد می آیند و به برنامه ریزی برای آینده مبادرت می ورزند.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به برنامه های پیش روی شهرهای خلاق نیز اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه ها جشن‌ملی نوروز است. برنامه های جشن ملی نوروز امسال با محوریت چهار شهر خلاق یونسکو در کشور برگزار می شود و ما در این نشست به برنامه ریزی و تدارک و تقسیم کارها مبادرت خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: شهر خلاق خوراک شناسی رشت باید همه مباحث گذشته را فراموش کند و از الان با قوت و قدرت برنامه های خود را در ارتباط با یونسکو طرح ریزی و اجرایی نماید و بداند که ما هم با جدیت پیگیری و حمایت می کنیم.

دکتر ایوبی در پایان سخنانش نگاه زیست محیطی و خدمات محیط زیستی شهردار رشت را ستود و گفت: اقداماتی که شهردار رشت در این زمینه در دست اجرا دارد را نیز رصد می کنیم. این برنامه ها را نقطه عطفی در تاریخ رشت می دانیم که قطعاً از حمایت یونسکو نیز برخوردار خواهد شد.

در این نشست شهردار رشت هم با قدردانی از نگاه علاقه مندانه و دلسوزانه دکتر ایوبی به اتفاقاتی که در رشت در حال وقوع است، گفت: تمام قصد و هدف مدیریت شهری این است که شهروندان به رفاه بیشتر دست پیدا کنند.

دکتر حاج محمدی گفت: اجرای پروژه های زیرساختی از جمله احیای رودخانه ها، بهبود وضعیت دفنگاه زباله ها، ساخت تصفیه خانه دفنگاه، پروژه زباله سوز و اقداماتی که مدیریت برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت انجام داده و یا برنامه ریزی کرده همگی در جهت ایجاد آسایش، رفاه اجتماعی و بهبود وضعیت زندگی شهروندان است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: برنامه های خوبی برای روز رشت در دست تدارک داریم که امیدواریم با همکاری دستگاه های ذی ربط همه همشهریانمان از آنها بهره مند شوند.

گفتنی است علیرضا قانع مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک هم گزارشی از مجموعه اقدامات انجام شده در زمینه تحقق اهداف شهر خلاق خوراک شناسی در چند ماه اخیر ارائه نمود.

Share