آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

هیات‌های اجرایی طوری عمل نکنند که تمام مسائل به عهده شورای نگهبان باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اگر کسی اقدامی انجام دهد که شورای نگهبان که معتمدین رهبر معظم انقلاب هستند مورد نفرت مردم قرار گیرند، خیانت به مردم و خدمت خیانت به مقام معظم رهبری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: یکی از دلیل هایی که انسان از خدای متععال غافل شده و مرتکب گناه می شود ناشی از آن است که خدا را در صفحات وجود خود نمی بیند.

وی ادامه داد: اگر دانش هر کسی فزونی یابد، بیشتر می تواند خدا را در صفحات زندگی خود مشاهده کند.

امام جمعه رشت به سالروز وفات حضرت معصومه(س) مصادف با ۱۶ آذرماه جاری اشاره کرد و افزود: فاطمه معصومه(س) دومین رکن و مقصد برای ملت ایران و جامعه ایرانی است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ۱۶ آذر سال ۱۲۹۹ یادآور به توپ بستن گنبد امام رضا(ع) توسط سربازان روسی در دوره احمد شاه قاجار است، تصریح کرد: یک سال قبل از این جنایت بزرگ، میرزا کوچک جنگلی را به شهادت رساندند.

وی در ادامه ۱۶ آذر را یادآور شهادت ۳ دانشجوی ایرانی توسط رژیم منحوس پهلوی ذکر کرد و گفت: جوانان دانشگاهی ما علیه حضور معاون رئیس جمهور آمریکا در ایران قیام کردند و این روز را گرامی می داریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: قیام علیه حضور آمریکایی ها به دلیل روحیه مطالبه گری دانشجویان بود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به راه اندازی جنگ شناختی دشمن علیه ملت بصیر ایران، بیان کرد: دشمن به دنبال زیر سئوال بردن افکار و عقاید ملت ها است.

وی، انقلاب اسلامی را بعثتی بزرگ در طول تاریخ بشر پس از بعثت پیامبر(ص) دانست و اظهار کرد: دشمن در جنگ شناختی، باورهای ملت ایران را هدف رفته و به دنبال وارونه جلوه دادن مقاومت ملت ایران در دفاع مقدس است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه سازمان ملل صدام را آغازگر جنگ اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: این روز به یادماندنی در تاریخ ملت ایران باقی می ماند.

آیت الله فلاحتی از بازدید واحدهای ورشکسته، در حال رکود و فعال گیلان خبر داد و یادآور شد: روز گذشته خط دوم کاشی خزر دوباره راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه زمانی کاشی خزر در تمام ایران حرف اول را می زد، بیان کرد: سال ۱۳۹۴ به لحاظ ضعف مدیریت ها و بی توجهی بعضی از مسئولان کاشی خزر تعطیل شد و پس از مدت ۴ سال با ورود سرمایه گذار جدید بخش خصوصی کارخانه راه اندازی شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به بازار مناسب کالای تولید داخلی در اوراسیا اشاره کرد و افزود: امیدواریم بخش های دیگر کارخانه مذکور فعال شود زیرا خوشحالی جوانان شاغل و متاهلی که در کارخانه ها مشغول هستند ما را نیز خوشحال می کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بازدید از کارخانه نخ ریسی در کوچصفهان از جمله واحدهای مورد بازدید در هفته های گذشته بود، تصریح کرد: دستان پنهان واردکنندگان کالایی که مشابه آن در داخل تولید می شود را باید کوتاه کرد.

وی ادامه داد: بهانه واردکنندگان و حامیان آنها این است که اگر کالای مشابه داخلی را وارد نکنیم افزایش قیمت ایجاد می شود در صورتی که این حرف نادرستی است و با ایجاد رقابت در تولید کالای داخلی می توان از افزایش قیمت ها جلوگیری کرد بنابراین امیدوارم مسئولان به کمک تولیدکنندگان داخلی بشتابند.

امام جمعه رشت با اشاره به مطرح کردن مکانیسم ماشه توسط سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس علیه ایران، اظهار کرد: سه کشور مذکور تولید موشک های بالستیک ایران را برای جامعه جهانی خطرناک دانستند در صورتی که آنها تمام سلاح های کشتار جمعی را دارند.

آیت الله فلاحتی به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام دانستن تولید کشتارجمعی اشاره کرد و افزود: دیگر حنای کشورهای اروپایی رنگی ندارد و زبان و دهان ملت ایران معطر به شعار مرگ بر آمریکا است.

وی در ادامه بیان ویژگی های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از هفته های گذشته، یادآور شد: نماینده ای می خواهیم که در میدان عمل حزبی و سیاسی فکر نکند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نماینده باید دارای اندیشه سیاسی جهانی باشد، تصریح کرد: نماینده باید دشمن شناس باشد و مطالبات مقام معظم رهبری را بداند.

آیت الله فلاحتی همچنین به ثبت نام نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: فعالیت هیات های اجرایی و نظارت در معرفی نامزدهای انتخابات مجلس آغاز شده و نقش اساسی و حیاتی در این راستا دارند.

وی خطاب به هیات های اجرایی و نظارت، بیان کرد: یکی از مواردی که باید مورد توجه هیات های اجرایی و نظارت باشد این است که آبروی افرادی که برای نمایندگی مجلس ثبت نام کردند، را حفظ کنند.

امام جمعه رشت با تاکید براینکه اگر فردی رد صلاحیت می شود دلیل آن را به مردم نگویید، خاطرنشان کرد: مگر اینکه خود فرد رد صلاحیت شده دلیل آن را بخواهد و تنها باید به او بگویید زیرا آبروی مومن از حرمت کعبه بالاتر است.

آیت الله فلاحتی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: اما نباید حضور نیروهای ارزشمند، مومن، انقلابی و دردمند را فدای حضور حداکثری کنیم.

وی با اشاره به جانفشانی هزاران شهید برای ایجاد و حفظ نظام اسلامی، اظهار کرد: گیلان ۸ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و هر فردی نباید تایید صلاحیت شود بنابراین هیات های اجرایی طوری عمل نکنند که تمام مسائل به عهده شورای نگهبان باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، شورای نگهبان را یک نهاد مقدس زیر نظر رهبر معظم انقلاب دانست و بیان کرد: شورای نگهبان به تنهایی نمی تواند تمام افراد را زیر نظر مستقیم بگیرد و هیات های اجرایی کمک کننده به این نهاد هستند.

آیت الله فلاحتی خطاب به استاندار و تمام دستگاه های اجرایی، فرمانداران و بخشداران گیلان، تصریح کرد: توجه و ظرافت لازم در ثبت نام و تایید صلاحیت افراد را داشته باشید و نکند فرافکنی شود و همه مسائل را به عهده شورای نگهبان بگذارند.

وی با تاکید براینکه شورای نگهبان معتمدین مقام معظم رهبری هستند، اظهار کرد: ملت را علیه معتمدین رهبر معظم انقلاب نشورانید و عملکرد دیگر دستگاه ها موجب نشود مردم نسبت به شورای نگهبان بدبین شوند.

امام جمعه رشت افزود: اگر کسی اقدامی انجام دهد که معتمدین رهبر معظم انقلاب مورد نفرت مردم قرار گیرند، خیانت به مردم و خدمت خیانت به مقام معظم رهبری است و به بهانه آزادی و آزادی خواهی چنین امری نباید صورت بپذیرد.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: اگر در هیات های اجرایی این کار را نکنند ما از هیات نظارت به طور جدی می خواهیم افرادی که دارای صلاحیت های لازم نیستند، آدم هایی که به درد مردم نمی خورند و در مجلس از ترس اروپا و آمریکا دست گدایی دراز می کنند، کسانی که بلد نیستند پشت تریبون حرف بزنند، آنها که امروز حرفی می زنند و فردا حرف دیگری می زنند، آدم هایی که می دانند در حوزه انتخابیه خود نمی توانند نقش آفرینی کنند و …، را توجیه کنند که شما به درد این عرصه نمی خورید.

وی با بیان اینکه نمایندگی مجلس به غیر از حرف عمل می خواهد، تصریح کرد: نمایندگی مجلس به غیر عمل تقوا، دانایی، ساده زیستی و مردمداری را طلب می کند و امیدواریم دستگاه ها و هیات های اجرایی و نظارت در این زمینه به خوبی عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به پنجمین راهکار تربیت انسان اشاره کرد و یادآور شد: تنبیه یکی از شرایط تاثیرگذار در تربیت محسوب می شود البته تشویق بر تنبیه غلبه دارد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه تنبیه به معنای آزرده خاطری پدر و مادر و مربی از فرزند و کودک نیست، خاطرنشان کرد: تنبیه به معنای آگاهی دادن و واکنش منفی در برابر کارهای بد فرزند است و لزوما با ضرب و شتم همراه نیست.

Share