فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا؛

نیروی دریایی ارتش مظهر اقتدار ایران در دفاع از مرزهای آبی است

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت گفت: نیروی دریایی ارتش در حوزه‌های امنیتی، سیاسی و اجتماعی به حدی درخشید که اقتدار ایران در دفاع از مرزهای آبی و امنیت کشور را به دنیا نشان داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر دریادار دوم  آریا شفقت رودسری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: عملکرد نیروی دریایی ارتش در پیروی از بیانیه گام دوم انقلاب به گونه‌ای است که اجازه نمی‌دهد تا استکبار جهانی چشم طمع به منافع این ملت در عرصه دریا داشته باشد.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت با بیان اینکه بستر دریا برای توسعه همه‌ ابعاد سیاسی و اجتماعی فراهم است خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۹۰ درصد واردات و صادرات کشورها در مسیر دریا انجام می‌شود.

شفقت رودسری با اشاره به وجود منابع مختلف زیست محیطی و معدنی در عرصه دریا گفت: هدف استکبار جهانی این است که منافع مردم ما را در عرصه دریا از بین ببرد اما به دولت آمریکا و استکبار جهانی می‌گوییم که جوانان این ملت اجازه نخواهند داد دست دشمنان به آب، خاک، نوامیس و منافع این ملت برسد.

وی به نقش هدایتگری رهبر معظم انقلاب در کشور و نیروهای مسلح اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۸۸ فرمودند که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نیروی تشریفاتی نیست بلکه یک نیروی راهبردی است که در مسائل مختلف امنیتی و اقتصادی به کشور کمک می‌کند.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت خاطرنشان کرد: امروز تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور، پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درمی‌آورند.

شفقت رودسری با اشاره به اقدامات قاطعانه نیروی دریایی ارتش در جنگ تحمیلی گفت: نیروی دریایی ارتش در آغازین روزهای جنگ به نیروی دریایی عراق اجازه نداد که پای خود را فراتر بگذارد و در عرصه دریا خود را نشان دهد و با انجام عملیات‌های بزرگ توانستیم نیروی دریایی عراق را به عقب بکشانیم.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت با بیان اینکه بیش از ۴۰ کشور دنیا از رژیم بعث حمایت می‌کردند افزود: تکاوران نیروی دریایی با توکل به خدا و ایثار در کنار انهدام دو سکوی نفتی‌ عراق، بسیاری از شناورهای نظامی عراقی را نیز به قعر خلیج فارس فرستاد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود رشادت‌های بسیار تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دشمن در جنگ تحمیلی اما استکبار جهانی هم کوتاه نیامد و میزان حمایت‌های خود از رژیم عراق را افزایش داد تا آنان بتوانند به کشتی‌های ایرانی حمله کند.

شفقت رودسری با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی، صادرات نفت و واردات کالا برای ایران بسیار حیاتی بود افزود: نیروی دریایی ارتش با انجام عملیات‌های بزرگ، اسکورت کشتی‌ها و نفتکش‌های ایرانی جلوی بروز هرگونه آسیبی به آن‌ها را گرفت تا واردات کالا و صادرات نفت قطع نشود.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار شناور، نفتکش و کشتی ایرانی در زمان جنگ تحمیلی توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت شد، اظهار داشت: در آن زمان حساس بیش از ۳۰۰ میلیون تن کالا وارد کشور شد.

شفقت رودسری با بیان اینکه شهدای عضو ارتش، سپاه و بسیج انسان‌هایی بودند که روح بزرگی داشتند و به جسم خود سختی دادند، بیان کرد: ما دوران دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم اما مأموریت خود را تمام شده نمی‌دانیم و پرچم این انقلاب بایستی به دست صاحب اصلی آن برسد.

وی با اعلام اینکه امروز بسیاری از ابزار و امکانات نظامی را با دست خود می‌سازیم، تصریح کرد: ناوچه موشک‌انداز و زیردریایی فاتح در حقیقت توسط نیروی داخل ساخته شد و ما امروز حتی این توان را داریم که شناورهای نظامی بسازیم و به پرسنل کشورهای همسایه نیز آموزش نظامی دهیم و این امکانات و توانایی‌ها لرزه به تن استبار جهانی انداخت.

شفقت رودسری با اشاره به اینکه حضور در عرصه دریا برای اقتصاد کشور مهم است و برای اقتصاد بهتر باید امنیت دریا فراهم شود بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب آن زمان که استکبار جهانی بتواند بزند و فرار کند دیگر گذشته است و همچنین  تأکید کردند که نیروی دریایی ارتش، نیروی حاشیه‌ای نیست.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت گفت: امروز ارتباطات ما با کشورهای دوست بیشتر شده و حضور ما نیز در بنادر آن کشورها بستر‌ساز توسعه اجتماعی است و نیروی دریایی ارتش در حوزه‌های امنیتی، سیاسی و اجتماعی به گونه‌ای درخشید که امروز می‌توانیم اقتدار و امنیت کشور را به دنیا نشان دهیم.

Share