به دلیل بیماری و کهولت سن؛

اخبار ضد و نقیض از درگذشت نورعلی تابنده

نورعلی تابنده، قطب سلسله نعمت الهی در سن ۹۲ سالگی در بیمارستان مهر درگذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نور علی تابنده(مجدوب علیشاه)، از دراویش گنابادی و قطب سلسله نعمت الهی در سن ۹۲ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سن در بیمارستان مهر درگذشت.

دکتر نورعلی تابنده پس از انقلاب در کابینه دولت موقت مدتی معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر سازمان حج و زیارت و معاون وزارت دادگستری بود.

او ابتدا در وزارت امور خارجه مشغول به کار شد؛ و پس از مدت کوتاهی در سال ۱۳۲۹ به وزارت دادگستری منتقل شد و مدت‌ها عهده‌دار شغل ریاست اداره سرپرستی دادسرای تهران و به دنبال آن مستشاری دادگاه استان تهران بود. در اوایل خدمت دادگستری که در دادگستری مشهد مشغول به کار بود، برای ادامه تحصیل به کشور فرانسه رفت و در آنجا در سال ۱۳۳۶ شمسی درجه دکتری حقوق را از دانشگاه پاریس اخذ کرد. او همچنین در رشته زبان فرانسه نیز مشغول به تحصیل بود و دیپلم آن را نیز دریافت کرد.

تابنده در ایام اقامت در فرانسه با اسلام‌شناس مشهور هانری کربن که علاقه به عرفان و معارف شیعه داشت، در تماس بود و در کلاس‌های درس وی حاضر می‌شد. کربن که با بزرگان سلسله نعمت‌اللهی گنابادی آشنایی داشت و اظهار علاقه می‌کرد، به او توصیه و اصرار کرد که دربارهٔ این سلسله مطلبی بنویسد و به این ترتیب رساله‌ای به زبان فرانسه با موضوع «شرح مکتب و طریقه حاج ملا سلطان محمد گنابادی و یک قرن مکتب او» در انستیتوی تحقیقات عالیه زیر نظر کربن را دردست گرفت و به ثبت رسانید و یادداشت‌های تحقیق را فراهم آورد که البته به انجام نرسید.

نورعلی تابنده در دوران پهلوی وکالت آیت الله پسندیده، برادر آیت‌الله خمینی و آیت الله طاهری که بعدها امام جمعه اصفهان شد را بر عهده داشت.

 

تکذیب خبر درگذشت نورعلی تابنده

پیگیری خبرنگار ایسنا از بیمارستان مهر نشان می‌دهد خبر درگذشت قطب دراویش گنابادی که پیش از این اخباری درباره آن منتشر شده بود، تایید نمی‌شود.

همچنین تسنیم گزارش داد که علائم حیاتی نور علی تابنده، قطب سلسله نعمت الهی که در سن ۹۲ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سن در بیمارستان مهر بستری است، بسیار ضعیف شده است.

در همین حال هنوز پزشکان دستگاه‌های مربوطه را از وی جدا نکرده‌ و اعلام مرگ نکرده‌اند.

پیش‌ از این گفته شده بود که ایشان درگذشته است.

 

Share