در جلسه امروز شورای شهر رشت؛

نصرتی را با سلام‌ و صلوات انتخاب و با اُردنگی بیرون کردیم|درگیری لفظی جذب و شیرزاد

در جلسه شورای اسلامی شهر رشت از عملکرد شهرک صنعتی رشت پیرامون سرازیری فاضلاب سنگین صنعتی به داخل رودخانه‌های رشت انتقاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صبح امروز در یک‌صد و بیستمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر رشت در ساختمان جلسات شورا برگزار شد.

پخش سریال وارش ظلم به مردم خطه گیلان است

سید امیرحسین علوی در این جلسه با اشاره به برخی از اتفاقات در سریال وارش اظهار کرد: با مشاهده این سریال متوجه دلخوری شهروندان و مردم گیلان نسبت به پخش این مجموعه شدم.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه پخش این مجموعه ظلم به مجموعه خطه شمال است، افزود: معتقدم نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نباید فقط به نامه‌نگاری‌های عادی دراین‌باره اکتفا کنند و با جلوگیری از پخش سریال وارش موجبات رضایت خاطر مردم گیلان را فراهم کنند.

وی با تأکید بر اینکه به بحث مهم اجرا در فرآیندهای کاری در شهرداری رشت توجه چندانی معطوف نمی‌شود، بیان کرد: چند ماه به شب عید مانده است و با نگاه به وضعیت تحقق بودجه شهرداری متوجه می‌شویم که شهردار رشت در ابتدایی‌ترین مباحث مانده است.

 

طی ۶ ماه آینده هیچ زباله‌ای به سراوان سرازیر نمی‌شود

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شهردار رشت در جلسه‌ای اعلام کرده بود تا ۶ ماه آینده هیچ زباله‌ای به سراوان سرازیر نمی‌شود، تصریح کرد: این مباحث برای اعضای شورای شهر رشت بار تبعاتی به همراه دارد و متأسفانه معوقات حقوق پرسنل شهرداری رشت در حال افزایش است.

علوی با اشاره به اینکه هیچ مشکل شخصی با شهردار رشت ندارم، گفت: برخی از جوانان به بنده مراجعه کرده و اعلام کردند در شرایطی که شهرداری رشت برای پرداخت حقوق و مزایای پرسنلش با مشکل مواجه است بر اساس کدام دلیل و برهان نه‌صد و پنجاه میلیون تومان بابت رهن منزل شهردار رشت هزینه شده است.

بیرون کردن شهردار رشت با اُردنگی

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با مخاطب قرار دادن سید امیرحسین علوی عضو دیگر شورای شهر رشت اظهار کرد: آقای علوی باید شرایط دورانی که ریاست شورای شهر رشت را بر عهده گرفتند را نیز به یاد بیاورند.

احمد رمضانپور با بیان اینکه نصرتی را با سلام‌وصلوات برای جایگاه مدیریت شهری رشت انتخاب کردیم، افزود: پس‌ از آن با اُردنگی نصرتی را بیرون کردیم و پس از طی کردن دوران سرپرستی بهارمست با رأی اعضای شورا حاج محمدی را به‌عنوان شهردار رشت انتخاب کردیم.

وی به ورود غیرقانونی نیرو به شهرداری رشت درگذشته اشاره کرد و گفت: بدهی هشت‌صد میلیارد تومانی، ورود غیرقانونی نیرو به شهرداری رشت ازجمله مباحثی است که شورای پنجم رشت در زمان شروع فعالیتش با آن روبه‌رو بود.

حضور شهردار رشت در جلسات شورای شهر رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه شهردار رشت طی مدت‌زمان حضورش در این جایگاه ۱۲ هزار مترمربع سوله احداث کرده است، بیان کرد: طی مدت‌زمان حضور حاج محمدی در جایگاه شهردار رشت چهل هزار تن آسفالت ریخته شده است و بنده نیز معتقدم شهردار باید در جلسات صحن حضور پیدا کند.

رمضانپور با اشاره به اینکه در شرایطی که کم‌وکاستی‌های شهرداری رشت را می‌گوییم باید عملکرد مناسب شهرداری را نیز بیان کنیم، افزود: امیدواریم با تعامل و همراهی مشکلات این شهر کاملاً برطرف شود.

شیرابه سراوان میراث به‌جامانده از گذشتگان برای رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه زباله‌سوز برای زباله‌های خشک قابلیت اجرا دارد، اظهار کرد: شهر رشت با مشکل زباله تر مواجه است و معتقدم زباله‌سوز راه‌حل مشکل پسماند نیست.

بهراد ذاکری با بیان اینکه در بحث شیرابه سراوان معضلات موجود را به شهردار رشت ارتباط نمی‌دهم، افزود: این مشکلی است که از گذشتگان برای رشت به میراث رسیده است.

وی با انتقاد از اینکه نباید همه مشکلات را به اعضای شورای شهر رشت ربط دهند، گفت: وقتی به اعضای شورای شهر رشت اختیارات کامل نمی‌دهند نمی‌توانند انتظار داشته باشند که همواره در تمامی مشکلات و معضلات انگشت اشاره اشتباهات به سمت اعضای شورای شهر رشت باشد.

انتقاد از ناوگان فرسوده حمل‌ونقل شهری رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل شهری در رشت اظهار کرد: باید با پرداخت تسهیلات به رانندگان تاکسی دراین‌باره مساعدت ویژه به‌منظور نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام شود.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه ایستگاه‌های اتوبوس در رشت شرایط نامطلوبی دارند، افزود: شهروندان از وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس ناراضی هستند و امیدوارم تا پیش از پایان سال بتوانیم اقدامات خوبی در این حوزه انجام دهیم.

وی با انتقاد از طولانی شدن روند پروژه درمانگاه هموفیلی در رشت تصریح کرد: متأسفانه با توجه به اینکه مدت‌های طولانی است بیماران هموفیلی و خانواده‌های آنان منتظر بهره‌برداری این پروژه هستند اخیراً مطلع شدیم که این پروژه ماده ۴۸ شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه باید خادم واقعی مردم در شورا باشیم، گفت: این موضوع باید بار دیگر بررسی شود و بنده با عدم تعیین تکلیف این پروژه که یقیناً عواقب فراوانی برای بیماران هموفیلی به همراه دارد به‌شدت مخالف هستم.

درگیری لفظی اعضای شورای شهر رشت

پس از صحبت‌های فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی شهر رشت حجت جذب یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت با انتقاد از سخنان شیرزاد اظهار کرد: نباید در صحن شورای شهر رشت با صدای بلند و به‌نحوی‌که دیگر اعضای شورای شهر رشت محکوم شوند صحبت کنیم و فاطمه شیرزاد در پاسخ به سخنان جذب گفت: اگر شما به‌درستی در کمیسیون بودجه تحت ریاستتان اقدام می‌کردید شاهد چنین اقداماتی نبودیم که پس از سال‌ها انتظار یک پروژه مهم و موردنیاز به ماده ۴۸ تبدیل شود و بنده در دفاع از حق مردم هر کاری انجام می‌دهم.

پس از درگیری لفظی شیرزاد و جذب با ورود رئیس شورا این بحث و گفت‌وگو دوسویه خاتمه پیدا کرد.

Share