در نشستی با حضور مسئولان مطرح شد:

موانع پیش روی ایجاد «باغ طبیعت» در رشت برداشته شد

شهردار رشت با اشاره به تلاشهای شورای اسلامی و شهرداری این شهر برای حل مشکل حقوقی زمین ۴۵۰ هکتاری لاکان پیشنهاد بهره گیری افزایش زمان بهره گیری از پنج ساله به ۳۰ ساله را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در نشستی با حضور رئیس شورای اسلامی و شهردار رشت با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان روی رفع موانع مالکیت زمین ۴۵۰ هکتاری لاکان توافق شد.

موضوع مالکیت «باغ طبیعت» که قرار بود به بزرگترین پارک جنگلی شمال ایران تبدیل گردد، در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شهردار رشت با اشاره به تلاشهای شورای اسلامی و شهرداری این شهر برای حل مشکل حقوقی زمین ۴۵۰ هکتاری لاکان پیشنهاد بهره گیری افزایش زمان بهره گیری از پنج ساله به ۳۰ ساله را ارائه کرد.

ناصر حاج محمدی تاکید کرد: همچنین باید در گفت وگو و رایزنی با استاندار گیلان از طریق ترک تشریفات اقدام کنیم تا بر سرعت کار افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه به محض حل شدن این مشکل با سرمایه گذار وارد مذاکره می شویم، گفت: ایجاد این باغ برای افزایش فضای سبز شهر رشت بسیار مهم و اساسی است.

همچنین با موافقت دکتر محسن یوسف پور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، معاون وی نیز تاکید کرد: ظرف یک ماه کتابچه و ‌بیلان قرارداد ۱۵ ساله و بعد ۳۰ ساله برای زمین ۴۵۰ هکتار لاکان تهیه می شود.

گفتنی است در این نشست همچنین در باره زمین۴۶ هکتاری سازمان آرامستانهای شهرداری رشت بحث و تبادل نظر گردید.

اسماعیل حاجی پور هم از حسن نظر مدیر کل منابع طبیعی و معاون وی مهندس عبداللهی برای ارائه راهکارهای حقوقی در جهت برون رفت از مشکل قدردانی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: مردم تشنه خدمت هستند و انجام اینگونه اقدامات می تواند به افزایش اعتماد عمومی و جلب مشارکتهای مردمی کمک کند.

گفتنی است این نشست در دفتر کار رئیس شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.

شایان ذکر است در این نشست مریم گل احضار رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی، علیرضا قانع مدیریت ارتباطات و امور بین الملل، علی اعلایی مدیر حقوقی شهرداری و شماری دیگر از مدیران شهرداری رشت و معاونان مدیر کل منابع طبیعی نیز حضور داشتند.

Share